ترانزیت خارجی از گمرکات استان گیلان 15درصد افزایش یافت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛  محمد شهبازی ناظر گمرکات استان گیلان و مدیرکل گمرک انزلی گفت: در پنج ماه اول امسال گمرکات گیلان توانست 166 هزار و 457 تن کالا به ارزش بیش از 114 میلیون دلار صادرات داشته باشد.

وی با بیان اینکه گمرک انزلی با رشد 15 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل بیشترین سهم صادرات استان را به خود اختصاص داده است افزود: کشورهایی نظیر گرجستان ،قزاقستان، هند، اکراین، ترکمنستان، ترکیه، امارات متحده عربی، عراق و افغانستان از فعال ترین طرف های تجاری این گمرکات محسوب می شوند.

 ناظر گمرکات استان گیلان با اشاره به اینکه عمده کالاهای ترانزیت شده از گمرکات گیلان شامل :سوخت ،آهن آلات،چوب، تخته خودرو و ماشین آلات صنعتی و البسه است اظهار داشت:در پنج ماه نخست امسال 355 فروند کشتی برای دریافت خدمات گمرکی وارد بنادر استان گیلان شده اند.

شهبازی با بیان اینکه عمده واردات صورت گرفه گمرکات گیلان از کشورهای فدراسیون روسیه، قزاقستان،چین، آذربایجان، ژاپن، آلمان و ترکیه است تصریح کرد:عمده کالاهای وارد شده شامل آهن آلات و ماشین آلات صنعتی ،لوازم برقی و قطعات آن چوب و تخته ،گندم و جو و سایر محصولات شیمیایی است.

 

انتهای پیام/م.ع

رشد 15 درصدی صادرات از گمرک انزلی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.