وزیر صنعت معدن و تجارت گفت: بیش از دو میلیارد تن ذخیره سنگ آهن جدید در یزد کشف شد، این معدن از لحاظ ذخیره و عیار در کشور و دنیا بی نظیر است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ شریعتمداری وزیر صنعت معدن و تجارت با بیان اینکه درباره این کشف باید اقدامات دیگری نیز انجام شود، افزود: این اقدام ارزشمند که معادل کل ذخیره شناسایی شده سنگ آهن را در کشور به ارمغان آورده نقطه امیدی برای فعالیت های معدنی کشور است.

علمدار مدیرکل صنعت معدن و تجارت استان یزد گفت: این معدن در اردکان قرار دارد و از لحاظ ذخیره و عیار در کشور و دنیا بی نظیر است.

علمدار افزود: آنومالی 21 آ، توده ای ژئوفیزیکی با برداشت 8400 نقطه ژئوفیزیکی درسه مورد مطالعه شده است.

رئیس صنعت معدن وتجارت استان افزود: توده عظیم مغناطیسی گستره طولی 5/7 کیلومتر و عرض 5/1 کیلومتر و عمق 5/1 تا 2/3 کیلومتر رانشان می دهد.

علمدار خاطرنشان کرد: توده مورد نظر از عمق 5/1 کیلومترشروع می شود به ضخامت، 7/1کیلومتر می رسد و بیشترین عمق حفاری اکتشافی که تاکنون صورت گرفته است حفاری کمتر از 700 متر بوده است.

وی افزود: با خرید جدیدترین تجهیزات حفاری برای اولین بار درکشور در اعماق 2000 متر دربازه زمانی سیزده اسفند تا بیست مرداد 96 درمجموع 1900 متر حفاری گزارش شد.

وی خاطرنشان کرد: ازنتایج اولیه حفاری نتایج مثبتی از وجود کانسنگ سنگ آهن وذخایر بیش از 2 میلیاردتن مورد انتظار است.

انتهای پیام/ ی

کشف معدن در استان یزد نقطه امیدی برای فعالیت های معدنی کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۱:۰۵ ۱۴ شهريور ۱۳۹۶
گزارشی از محل این معدن و دست اندرکاران اکتشاف آن تهیه و پخش نمایید
آخرین اخبار