رئیس‌جمهور آمریکا با انتشار چندین پیام در صفحه توییتر خود به آزمایش بمب هیدروژنی کره شمالی واکنش نشان داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان ؛ «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا، با انتشار چندین پیام در حساب توییتری خود به آزمایش بمب هیدروژنی از سوی کره شمالی واکنش نشان داد.

ترامپ در این پیام توییتری نوشت: کره شمالی یک آزمایش هسته ای بزرگ انجام داده است. اظهارات و اقدامات آنها در قبال آمریکا ابعاد بسیار خصمانه و خطرناکی گرفته است.

او در پیام دیگری نوشت: کره شمالی یک کشور سرکش است که تهدید بزرگی برای چین به شمار می‌رود و مایه شرمندگی این کشور که در صدد کمک است و به موفقیت کمی دست یافته، شده است. 

ترامپ در ادامه مجموعه توییت های خود در واکنش به آزمایش هسته ای کره شمالی نوشت: کره جنوبی همانطور که من به آنها گفتم، فهمید که مذاکره با کره شمالی برای دعوت به آرامش اثر گذار نیست، آنها فقط یک چیز (جنگ) را می فهمند!

 واکنش توئیتری ترامپ به آزمایش بمب هیدروژنی کره شمالی+توئیت

برخی از رسانه ها با پوشش توییت های ترامپ نوشتند منظور رئیس جمهور آمریکا از اینکه کره شمالی فقط یک چیز را می فهمد، جنگ است و ترامپ گزینه نظامی را تنها روش مقابله با پیونگ یانگ می داند.

پیونگ یانگ امروز صبح به وقت محلی ششمین بمب هیدروژنی خود را آزمایش کرد که موجب وقوع زمین لرزه ای به بزرگی 5.6 ریشتر شد.

مرکز لرزه‌نگاری چین روز یکشنبه اعلام کرد گمان می‌رود زمین لرزه‌ای را که در کره شمالی ثبت کرده است، بر اثر انفجار روی داده باشد. این سازمان با انتشار بیانیه‌ای در پایگاه اینترنتی خود، اعلام کرد این زمین لرزه ساعت یازده و سی دقیقه صبح (سه و سی دقیقه به وقت گرینویچ) روی داد.

کره شمالی ساعاتی پیش از این زمین‌لرزه اعلام کرد یک بمب هیدروژنی پیشرفته‌ ساخته است که قدرت تخریب زیادی دارد و برروی یک موشک بالستیک قاره‌پیما قابل بارگذاری است.

در پی وقوع این زمین‌لرزه، دفتر ریاست‌جمهوری کره جنوبی اعلام کرد کره شمالی ششمین آزمایش هسته‌ای خود را انجام داده است. يك مقام ارشد دولت آمريكا هم تاييد كرد كه كره شمالى احتمالا ششمین و بزرگترین آزمایش هسته‌ای خود را انجام داده است.

تولید بمب هیدروژنی در کره شمالی، یکی از اهداف سیاست خودکفایی این کشور است. طبق این سیاست که «کیم ایل سونگ»، بنیانگذار کره شمالی، آن را ارائه داد، پیونگ‌یانگ باید برنامه تسلیحاتی خود را برای مقابله با تهدیدات آمریکا، تقویت و گسترده کند.


انتهای پیام/

ترامپ در پیام‌هایی توییتری آزمایش اتمی امروز کره شمالی را محکوم کرد 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۳ ۱۲ شهريور ۱۳۹۶
سرکش آمریکاست که در حال به آتش کشیدن تمام دنیاست و نظیر صهیونیست ها برای هیچ کس غیر خودشان حقی قایل نیست.
آخرین اخبار