مجری طرح دستگاه حمل بیمار گفت: با ساخت این دستگاه، امید داریم ظرف ۵ سال آینده پاسخگوی نیاز ۱۶۰۰ مرکز توانبخشی که به صورت دستی فعالیت می‌کنند، باشیم.

۶۰۰ هزار معلول در کشور داریم / بحران سالمندی پیش روی ایرانیانبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ میرزابابایی‌ مجری طرح دستگاه حمل بیمار از یک شرکت دانش بنیان در مراسم رونمایی‌ از دستگاه حمل بیمار که در مرکز رشد فناوری سلامت ابن سینا برگزار شد، اظهار کرد: معلولان در دنیا از وسایل و تجهیزات خوبی برخوردار هستند اما در ایران در بیمارستان‌ها و مراکز توانبخشی‌ تجهیزات معلولین‌ و بیماران محدود است و برخی از بیمارستان‌ها در حمل بیمار مشکلات اندکی دارند.

 وی گفت: طی بررسی‌‌های انجام شده در مراکز درمانی شاهد این بوده‌ایم که خستگی پرسنل، سر خوردن ملحفه، سر خورد تخت یا برانکار‌د و سنگینی بیمار از عوامل سقوط و در برخی از مواقع مرگ بیمار می‌شود و از سویی دیگر بیماربران‌ و بهیاران‌ که حمل بیمار را انجام می‌دهند 5 سال عمر مفید کاری دارند و اکثراً دچار دیسک کمر و گردن شده و به جرگه‌ کم‌توانان‌ می‌پیوندند.

میرزابابایی‌ بیان کرد: از آنجایی که‌ نمودار معلولیت، ناتوانی و جمعیتی ایران رو به افزایش است شرکت دانش بنیان میثیا‌ صنعت اقدام به طراحی تخت حمل بیمار نموده است که این تخت‌ها در 3 مدل و در جاهای مختلف کاربرد خواهد داشت.

 وی اظهار کرد: نمونه‌های اولیه تخت در خارج از کشور بررسی‌ شده و هم‌اکنون این تولید داخلی با یک چهارم قیمت خارجی قابل ارائه به مراکز درمانی و توانبخشی‌ است.

مجری طرح دستگاه حمل بیمار گفت: هزینه‌های مستقیم و غیرمستقیم‌ مرتبط با آسیب‌های کمری بین 20 تا 60 میلیارد در کشورهای‌ اروپایی‌ است که هزینه‌های ناتوانی پرستاران منجر به ممنوعیت جابجایی بیماران با دست شده و در سال 2007 با تصویب لایحه‌ای به جهت امنیت بیمار و پرسنل‌ بیمار باید توسط دستگاه حمل جابجا‌ شود.

 میرزابابایی‌ تصریح کرد: 1600 مرکز توانبخشی‌ به صورت دستی فعالیت می‌کنند که امید داریم ظرف 5 سال آینده پاسخگوی نیاز بسیاری از بیماران باشیم.

 وی در پایان یادآور شد: خوشبختانه تیم دانش بنیان ایران هم توانست در صدد‌ رفع مشکلات حرکتی‌ این بیماران باشیم و با بکارگیری این دستگاه‌ شاهد رفع نیاز بیماران باشیم.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
شکرالله ایروانی
۱۶:۴۹ ۱۶ آذر ۱۳۹۷
سلام بر کلیه اعضای باشگاه خبرنگاران جوان
عصرتون بخیر
اینجانب جهت حمل خواهرم به این دستگاه نیاز مبرم دارم امکان داره تلفن جناب میرزابابایی رو در اختیارم بگذارید
ممنون اشما
آخرین اخبار