معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت : کسانی که در مسجد فعالیت می کنند، تلاش هایشان از بین نمی رود و به ثمر می نشیند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  ازمشهد؛حجت الاسلام المسلمین محمد رضا حشمتی در هفتمین روز از دهمین دوره فرهنگی آموزشی اندیشه های آسمانی،، در جمع پژوهشگران و هنرمندان مساجد کشوربا بیان اینکه ما سکان دار نشر فرهنگ قرآنی در کشور هستیم، افزود: مسجد پایگاه معنوی محله است. با چه ابزاری می توان این فرهنگ را نشر دهیم؟ عده ی بی شماری به مسجد نمی آیند اما ما میخواهیم معارف قرآنی را در جامعه نشر دهیم؛ اول برای مسجدی ها و دوم برای کسانی که به مسجد نمی آیند.

معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با ذکر اینکه غفلتی که صورت می گیرد این است که تنها به مسجدی ها اکتفا می کنیم، افزود: رسالت هنرمندان وپژوهشگران این است که عموم مردم را مورد هدف قرار دهند. محقین وهنرمندان باید مفهوم قرآن را به جامعه منتقل کنند. پژوهش مقدمه ی این خواهد بود که چگونه مفاهیم الهی را به جامعه منتقل کنیم. می خواهیم از زبان هنر استفاده کنیم. 

محمدرضا حشمتی با اشاره به اینکه دوران انقلاب دوران خطابه بود و بزرگان برای ما در مورد مسئله ای در مساجد صحبت می کردند، تصریح کرد: زمان، زمان رسانه و هنر است. هنر نه کهنه و نه قدیمی می شود زیرا همراه با خلاقیت است. هنر با زیبایی بیان می شود و بخش زیبا شناختی هنر برای همه مشهود است، مانند تابلوی مشهور استاد فرشچیان که زیباترین اثر در کمترین زمان در یک تابلو با شما صحبت می کند.

وی ادامه داد: هنر رسا است و در انتقال مفهوم سرعت دارد. اگر متنی مینویسیم باید به زبان های مختلف ترجمه شود اما یک تابلو نقاشی در تمام دنیا زبان یکسانی دارد. خصوصیت دیگر هنر، اثر ماندگاری هنر است و علت آن این است در هنر ابهامی است که در شما سوالی ایجاد می کند و وقتی به این سوال پاسخ داده می شود در ذهن ما ماندگار می شود. 

معاون قرآن و عترت وزیر فرهنک و ارشاد اسلامی عنوان کرد: اگر بتوانیم هنرمندان را به خلق هنر مسجدی تشویق کنیم، هنرمند در انتقال مفاهیم الهی به ما کمک می کند.

وی خظاب به جوانان مسجدی حاضر درمراسم، اظهار کرد: بچه های مسجد که هنرمندید و خداوند این ذوق هنری را به شما داده است؛ از هنرتان به درستی استفاده و مفهومی از مفاهیم اعتقادی را در جامعه منتقل سازید.

 

حشمتی با اشاره به به فیلم «روز واقعه» گفت: زبان قصه بهترین زبانی است که ما را به عمق یک ماجرا می برد، روز واقعه فیلم خوبی در رابطه با عاشورا است.  باید از نمایشنامه ها، نمایش، فیلم کوتاه داستانی و انیمیشن ها نیز در انتقال مفاهیم اعتقادی بهره بگیریم. 

وی خاطرنشان کرد: یکی از زمینه هایی که فراموش کرده ایم، بازی های رایانه ای است. یک بازی یک تفکر را منتقل می کند. تولید کنندگان بازی های رایانه ای ادبیاتی را منتقل می کنند و قیامت را نفی و انکار می کنند. به آدم کشی جایزه می دهند و در نهاد فرزندان ما خشونت و قتل و کشتار نهادینه می کنند. در فرهنگ ما این است که کسی که یک نفر را زنده کند انگار تمام دنیا را زنده کرده است .

حشمتی افزود: عفلت نکنید و این زمینه ها را نیز دریابید. امید ما به بچه مسجدی ها و بچه های متدین جامعه است. آینده در اخیار ما است اگر به این رسالت به درستی عمل کنیم و آینده را از دست خواهیم داد اگر در این رسالت کوتاهی کنیم.

انتهای پیام//ف.ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.