نخستین مراسم جشن نفس برای گرامیداشت خاطره اهداکنندگان عضو در یاسوج برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛  نخستین مراسم جشن نفس برای گرامیداشت خاطره اهداکنندگان عضو، با حضور برخی مسئولان ظهر امروز شنبه 11 شهریور ماه - در سالن حکیم جرجانی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج برگزار شد .

زارعی نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی در این جشن گفت: با بیان اینکه انسان هدفمند به دنیا آمده است و انسان در این دنیا به عنوان خلیفه‌الله بوده و باید این ماموریت را به صورتی ویژه و مطلوب انجام دهد.

وی انسان را موجودی مسوول در برابر اعمال و کارهایش عنوان کرد و بیان داشت: این موجود باید مسئولیت خود را شناخته و پاسخگوی اعمال خود باشد.

این مسوول اهدای عضو را یکی از اقدامات بسیار خداپسندانه و عالی دانست و اضافه کرد: زنده کردن دیگران آنهم در شرایط روحی بسیار سخت و دشوار در واقع معامله با خدا است.

زارعی با اشاره به اینکه اهدای عضو بر اساس اعتقادات، باورها، ارزش‌ها و نوعدوستی انجام می‌شود، گفت: این اقدام برای سیاست نیست و به همین دلیل می‌توان آنرا معامله با خدا بیان کرد.

نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی با عنوان اینکه خانواده‌های بیماران مرگ مغزی در شرایط بسیار سخت روحی بوده و قادر به تصمیم‌گیری درست و عقلی نیستند، خاطرنشان کرد: این خانواده‌ها در این شرایط تصمیمی ماندگار که معیار انسانیت و اخلاق است را می‌گیرند.

وی، تصریح کرد: اهدای اعضای بیمار مرگ مغزی به بیماران نیازمند همان تصمیم ماندگاریست که بر اساس معیارهای انسانی و اخلاقی گرفته شده و اجرا می‌شود.

این مسوول ضمن تقدیر از خانواده‌های اهداکننده عضو در استان، اضافه کرد: کهگیلویه و بویراحمد نه تنها در حوزه اهدای عضو بلکه در ایثار و مقاومت جنگ هشت ساله تحمیلی نیز مقام نخست را داشت.

زارعی، گفت: استان ما با تامین 22.5 درصد از نیازمندی‌های جنگ تحمیلی مقام اول را در جنگ داشت و این برگ برنده و امتیاز ارزشمندی برای استان است.

وی از همه مسوولان، متولیان و دست‌اندرکاران پیوند مهر و حیات تقدیر کرد و یادآور شد: باید با فرهنگ‌سازی و کار بیشتر زمینه توسعه و ترویج بیشتر این فرهنگ را بیش از پیش در استان فراهم کنیم.

 

انتهای پیام/ش

کهگیلویه و بویراحمد رتبه اول اهدا عضو در کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.