رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از احداث مرکز تخصصی و فوق تخصصی بیماران خاص در استان کهگیلویه و بویراحمد خبر داد و گفت: تلاش دانشگاه علوم پزشکی برای احداث این مرکز ظرف دو سال آینده است.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ رضا چمن پیش از ظهر امروز در نشست کارگروه بیماران خاص با اشاره به وجود یک‌هزار و 296 بیمار خاص در استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: 187 بیمار دیالیزی، 412 بیمار تالاسمی، 44 بیمار هموفیلی، 206 بیمار پیوند کلیه و 447 بیمار ام.اس تعداد بیماران خاص استان هستند.
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با اشاره به اقدامات دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در حمایت از بیماران خاص، صعب‌العلاج و سرطانی افزود: توسعه بخش‌های دیالیز و کولیز، تأمین داروهای اساسی مورد نیاز بیماران خاص، تأمین بخش عمده‌ای از هزینه‌های درمان این بیماران، جلب مشارکت خیرین حوزه سلامت، کلنگ‌زنی مرکز پزشکی هسته‌ای و مرکز تشخیص سرطان از اقدامات دانشگاه برای حمایت از بیماران خاص است.
 
وی در ادامه سخنان خود با اشاره به نهادینه شدن فرهنگ اهداء عضو در استان تصریح کرد: کهگیلویه و بویراحمد در زمینه اهداء عضو جزو استان‌های برتر کشور است که در همین خصوص سال گذشته 116 عضو بدن بیماران مرگ مغزی استان به بیماران نیازمند پیوند شد.
 
این مسئول در ادامه با اشاره به برگزار شدن جشن نفس در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: برای نخستین بار جشن نفس برای تجلیل از خانواده‌های اهداء کننده عضو، ماه مبارک رمضان امسال در یاسوج برگزار می‌شود.
 
چمن عنوان کرد: انجمن حمایت از بیماران دیابتی و انجمن حمایت از بیماران سرطانی در استان وجود ندارد که امیدواریم این انجمن‌ها با کمک تشکیل‌های مردم نهاد راه‌اندازی و حمایت شوند.
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با بیان اینکه پیشرفت‌های خوبی ظرف دو سال اخیر در حوزه بهداشت و درمان انجام شده است، بیان کرد: کیفیت زندگی بیماران خاص در سال‌های اخیر افزایش یافته اما در این حوزه مشکلات و گرفتاری‌های وجود دارد.
 
وی از احداث مرکز تخصصی و فوق تخصصی بیماران خاص در استان کهگیلویه و بویراحمد خبر داد و عنوان کرد: زمینی به منظور احداث مرکز اهداء شده و دانشگاه تلاش می‌کند ظرف دو سال آینده این مرکز را افتتاح و راه‌اندازی شود.
 
این مسئول در ادامه سخنان خود ابتلا به سرطان در بین مردم استان را از میانگین کشوری پایین‌تر دانست و خاطرنشان کرد: در کشور از هر یکصد هزار نفر 100 تا 120 نفر به سرطان مبتلا می‌شوند این در حالی است که در استان کهگیلویه و بویراحمد از هر یکصد هزار نفر بین 50 تا 60 نفر سالانه به سرطان مبتلا می‌شوند.
 
چمن جوان بودن جمعیت استان را از عمده دلائل کاهش آمار سرطان در استان برشمرد و یادآور شد: با تغییر سبک زندگی مردم ابتلا به سرطان در حال افزایش است.
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج عنوان کرد: استان در خصوص بیماری‌های تالاسمی و پیوند کلیه با متوسط کشوری برابر است، ضمن اینکه دیابت و فشار خون دو عامل اصلی افزایش بیماران دیالیزی در کهگیلویه و بویراحمد است.
 
انتهای پیام/و
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.