جراح برتر مغز و اعصاب دنیا گفت: ایران باید به مرجع علم و دانش در دنیا تبدیل شود.

ایران باید به مرجع علم و دانش در دنیا بازگردد به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، پروفسور مجید سمیعی ظهر شنبه در نشست اختصاصی با مدیران خراسان شمالی و اعضای منتخب هیئت علمی دانشگاه‌ها، گفت: ضرورت دارد جوانان بدانند چه‌کارهایی لازم است انجام دهند تا ایران جزو کشورهای برجسته دنیا شود.

وی با بیان اینکه ملت ما در گذشته مایه علم و دانش برای تمام دنیا ایجاد کرده بود، افزود: این در حالی بود که اروپا و دیگر جاهای جهان اطلاعی از علم نداشتند.

رئیس مرکز علوم و اعصاب هانوفر آلمان عنوان کرد: ایران باید دوباره به شرایط قبل بازگردد و مرجع علم و دانش در دنیا تبدیل شود.

سمیعی اظهار داشت: هدف من استاندارد سازی جهانی مغز و اعصاب برای همه ملت دنیا و ارتقا آن بود و در این راه کشورهای افریقایی به‌عنوان پایلوت انتخاب شدند.

وی افزود: در تمام زندگی با توکل برخدا همه کارهایم را پیش بردم و هم‌اکنون نیز در حال ارائه شیوه‌های جدیدی از جراحی مغز در دنیا به نام ایرانی‌ها هستم.

سمیعی با اشاره به ظرفیت‌ها و استعدادهای خراسان شمالی گفت: همه جوانان این استان بدانند که با توکل و اعتماد٬ فتح قله‌های علمی کار سختی نیست و در دسترس است. من هر چیزی را که از کودکی برای آن تلاش کرده‌ام بدست آورده و راضی هستم.

وی تصریح کرد: ملت ایران٬ پیش‌قراول پیشرفت‌های علمی در دنیا است و این برای همه ملت‌ها ثابت شده است. با شناختی که من از همه مردم دنیا دارم و به بسیاری از کشورها سفر کرده‌ام٬ ملت بزرگ ایران با تربیت و ادب والایی که دارند بهترین سرمشق برای مردم سایر نقاط جهان شده‌اند.

نخبه علمی جراحی مغز دنیا با بیان موفقیت‌های علمی ایرانیان در همه ابعاد افزود: ایرانی‌ها می‌توانند قله‌های علمی دنیا را به دست بگیرند و این کار شدنی است. ما در تمام رشته‌های دنیا بهترین متخصصین ایرانی را داریم و باید از وجود این‌ها استفاده کنیم و امکانات را برای آن‌ها فراهم کنیم.

وی تصریح کرد: وجود بیش از 5 میلیون دانشجوی مستعد ایرانی در رشته‌های مختلف علمی و استعداد شگرف آن‌ها٬ نشانه خوبی برای آینده درخشان ایران اسلامی است و با اندکی حمایت از این افراد می‌توانیم بهترین آینده را برای کشورمان رقم بزنیم.

سمیعی در پایان افزود: بزرگ‌ترین آرزوی من دستیابی ایرانیان به همه علوم دنیا و قرار گرفتن در صدر افتخارات است و این مهم با تلاش همگانی به‌دست می‌آید.

سمیعی برای انجام سفری دو روزه صبح شنبه وارد استان خراسان شمالی شد و مورد استقبال مردم و مسئولان این استان قرار گرفت.

انتهای پیام/ع

سفر پروفسور سمیعی به بجنورد

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.