پروفسور مجید سمیعی:

افتتاح مرکز علوم اعصاب ایران در سال آینده / تحریم‌ها برای اختلال در روند رشد علم بی‌تأثیر بود

پروفسور سمیعی از افتتاح مرکز علوم اعصاب ایران در ماه آوریل سال آینده خبر داد و گفت: تا زمانی که من مسئولیت این مرکز را بر عهده دارم فقط افراد دارای صلاحیت، امکان حضور در این مرکز را دارند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازهمدان؛ پروفسور سمیعی با اشاره به اینکه مرکز علوم اعصاب مشابهی در پکن پس از افتتاح مرکز علوم اعصاب در تهران راه‌اندازی می‌شود، افزود: هم‌اکنون در حال رایزنی برای ایجاد مرکز بزرگ علمی به غیر از مرکز علوم اعصاب در ایران هستم و برنامه‌ریزی در این زمینه در دستور کار من است.

این پزشک برجسته با تأکید بر اهمیت تربیت جراحان مغز و اعصاب در همدان، ابراز امیدواری کرد که روزی مرکز علوم اعصاب در همدان، به عنوان یکی از قدیمی‌ترین شهرهای جهان راه‌اندازی شود.

پروفسور مجید سمیعی در این همایش استقبال پر‌شور دانشجویان از وی را نشاندهنده تربیت صحیح خانواده‌های ایرانی و علاقه‌مندی ایرانیان به علم‌آموزی دانست و ابراز امیدواری کرد: روز به روز ارتباط بین دانشجویان و استادان بهبود یابد و استادان، دانشجویان را همچون فرزندان خود بدانند.

وی، جراحی مغز و اعصاب را از رشته‌های پیچیده علم پزشکی دانست و گفت: سالیان سال، افراد فعال در حوزه پزشکی نسبت به کارکرد مغز بی‌توجه بودند و بیشتر صحبت‎ به نحوه عملکرد قلب ختم می‌شبا اشاره بالاتر بودن کیفیت مغز بانوان نسبت به آقایان اظهار کرد: افزایش تعداد بانوان قبول شده در ‎ها، گواه این موضوع است که تمرکز خانم‌ها به تحصیل بیش از آقایان است.

وی با بیان اینکه مغز انسان دارای صد میلیارد سلول است، گفت: سلوهای مغز پس از تولد نوزاد ارتباط چندانی با یکدیگر ندارند و با افزایش سن بتدریج ‎ها با یکدیگر افزایش می‌یابد که این موضوع نشاندهنده ضرورت توجه به تربیت فرزندان در سنین پایین است .

پروفسور سمیعی با بیان اینکه مغز برای فراگیری مسائل جدید، آمادگی زیادی دارد، گفت: در سال‌های آغازین انجام جراحهای مغز و اعصاب، تعداد ارتباط سلول زیادی جان خود را از دست می‌دادند اما با گذشت زمان و با تلاش‎های انجام شده، موفقیت‎های ارزشمندی در زمینه‌های مختلف ازجمله پیوند اعصاب به دست آمد.

انتهای پیام/س
برچسب ها: همدان ، افتتاح ، مرکز ، علوم ، اعصاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.