حیدریان گفت: تبدیل شدن قم به قطب فرهنگی با سرمایه‌گذاری مشترک با استانداری قم صورت خواهد پذیرفت.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛ محمدمهدی حیدریان، معاون سازمان سینمایی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ،شامگاه جمعه در نشست صمیمی با فرهیختگان فرهنگی، هنری و رسانه‌ای که در سالن معصومیه فرمانداری قم برگزار شد با اشاره به اهمیت برگزاری جشنواره سینمایی گفت: جشنواره سینما همواره در رأس اخبار فرهنگی و هنری در داخل و خارج از کشور قرار داشته و عرصه پر خبر و مخاطب داری است.

حیدریان افزود:با بیان اینکه سازمان سینمایی در استان‌های متعدد به دنبال پیاده‌سازی سینمای واقعی است ، قم می‌تواند به مرکز سینمای معناگرای کشور تبدیل شود.

معاون سازمان سینمایی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: بعد از انقلاب، ایران اسلامی را تا سال‌ها تنها با جنگ و نفت می‌شناختند ولی سینما امروز به یکی از برگ‌های قابل‌اعتنای ایران در مناسبات فرهنگی و دیپلماسی فرهنگی تبدیل‌ شده است و تاکنون موفق به کسب بیش از 360 جایزه از جشنواره بین‌المللی شده‌ایم.

وی ادامه داد:بابیان اینکه انتظارات از سینمای ایران بالاست ، از سینمای ایران انتظاراتی بیش از شرایط فعلی وجود دارد و بسیار عقب‌تر از جایگاه واقعی خود در عرصه سینمای جهان هستیم.

این مسئول با تأکید بر اینکه سینما نقش مهمی در مناسبات بین‌المللی دارد افزود: ایران با سینما یعنی کشوری آزاد، فرهنگی و متمدن است و چشم‌انداز 10 ساله‌ای با برش‌های چهارساله برای رسیدن به جایگاه ایران در سینما برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

حیدریان ادامه داد: سازمان سینمایی در استان‌های متعدد باتجربه و ظرافت به دنبال پیاده‌سازی سینمای واقعی است و قم می‌تواند به مرکز سینمای معناگرای کشور تبدیل شود.

وی خاطرنشان کرد: با اشاره به اجرای تفاهم‌نامه‌ای میان سازمان سینمایی و استانداری قم ،مراحل پایانی این تفاهم‌نامه تا پایان شهریورماه با نگاه تبدیل‌ شدن قم به قطب فرهنگی با سرمایه‌گذاری مشترک با استانداری قم صورت خواهد پذیرفت و در سال جاری و سال آینده شاهد رونق اقدامات فرهنگی در قم خواهیم بود.

انتهای پیام/ح

قم به مرکز سینمای معناگرای کشور تبدیل ‌می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار