رییس فدراسیون شطرنج از اختصاص 20 میلیارد ریال اعتبار به شطرنج کشور خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، مهرداد پهلوان زاده، رییس فدراسیون شطرنج در مجمع انتخاب رییس هیات شطرنج خوزستان که در محل اداره کل ورزش و جوانان خوزستان در اهواز برگزار شد گفت: کل بودجه فدراسیون سال گذشته 10 میلیارد ریال بود که با رایزنی وزیر ورزش و جوانان و سازمان برنامه و بودجه این میزان 2 برابر شد هر چند که 7 میلیارد ریال آن باید صرف هزینه بلیت رفت و آمد بازیکنان در مسابقات مختلف می شود.
وی با بیان اینکه خوزستان از جمله استان هایی است که مقام های بسیار خوبی در مسابقات کشوری و بین المللی کسب کرده تصریح کرد: با توجه به ظرفیت بسیار بالای استان در جذب سرمایه گذار، امیدواریم در آینده نزدیک حامیان مالی خوبی جذب شطرنج این استان شود.
پهلوان زاده اذعان داشت: با توجه به اینکه در سال اقتصاد مقاومتی به سر می بریم باید در هزینه ها دقت بیش تری شود و از مخارج بیهوده صرف نظر کرد.
رییس فدراسیون شطرنج افزود: هم اکنون 31 استان و 450 شهرستان زیر پوشش این فدراسیون است، لذا استان ها باید امکانات و تجهیزات ورزشی خود را در اختیار شهرستان های مختلف قرار دهند.
این مقام مسئول بیان داشت: هیاتی موفق است که با کم ترین امکانات و با استفاده از هنر خود بهترین عملکرد را داشته باشد؛ بودجه ورزش شطرنج نسبت به رشته های دیگر اندک است و حامی مالی کم تری جذب این رشته می شود.
مهرداد پهلوان زاده خطاب به رییس هیات شطرنج خوزستان گفت: هیات استان و همچنین سایر شهرستان ها باید ویترین شکیل تری از شطرنج این استان باشند تا اسپانسر جذب این رشته شود.
وی با بیان اینکه خانواده ها حامی اصلی در ورزش شطرنج هستند اذعان کرد: اگر خانواده ها را به خوبی توجیه و شطرنج را به آن ها معرفی کنیم به طور قطع نفرات بیش تری جذب این رشته می شوند.
گفتنی است در مجمع انتخاب هیات شطرنج خوزستان عبدالامیر خطیب زاده با 16 رای از مجموع آرا به عنوان 4 سال دیگر هدایت این هیات را به دست گرفت.
انتهای پیام/گ

اختصاص 20 میلیارد ریال اعتبار به شطرنج کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.