معاون فرهنگی و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان گفت:ایثارگری مردم اصفهان در دوران دفاع مقدس به خوبی معرفی نشده است و اگر گردشگرانی به این استان سفر کنند به دلیل ضعف در اطلاع‌رسانی و تبلیغات متوجه این موضوع نخواهند شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،سید علی قریشی اظهارکرد: استان اصفهان در عرصه‌های مختلف مبارزات انقلابی نقش خود را به خوبی ایفا کرد و تأثیر به سزایی در پیروزی انقلاب اسلامی داشت؛ همچنین مردم اصفهان در دفاع مقدس سهم قابل توجهی داشتند.

وی افزود: بسیاری از استان‌ها پس از پیروزی انقلاب اسلامی در گرفتن خدمات از استان اصفهان سبقت گرفتند و مردم اصفهان انسان‌های قانع و کم‌توقعی هستند، آنان مطالبه‌گری چندانی از دولت نداشته و مسؤولان نیز حق این مردم شریف و انقلابی را به خوبی ادا نکرده‌اند.

معاون فرهنگی و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان گفت: در حال حاضر مسؤولان از داشته‌های مردم بهره‌مند هستند ولی نتوانسته‌اند به خوبی به مردم خدمت‌رسانی کنند؛ حق مردم اصفهان داشتن چنین شرایطی نیست.

وی تصریح کرد: برای مثال استان اصفهان با دارا بودن 170 واحد دانشگاهی نقشی اساسی در ارتقای سطح تحصیلات مردم داشته اما کشور نتوانسته این استان را در تراز خود حفظ کند؛ اصفهان نیازمند صنایع و امکانات جدید است تا جوانان آن بتوانند مشغول کار شوند.

قریشی عنوان داشت: فرصت فعالیت در عرصه‌های مختلف جامعه از بسیاری از جوانان گرفته شده و اگر این روند ادامه پیدا کند، جوانان خودباوری خود را از دست می‌دهند چراکه مسؤولان نتوانسته‌اند پاسخگوی نیازهای آنان باشند.

وی خاطرنشان کرد: در عصر حاضر رسالت سنگینی بر دوش رسانه‌هاست چراکه هم وظیفه به تصویر کشیدن مسائل مثبت جامعه و هم وظیفه نقد مسؤولان را دارند؛ برای مثال شما به عنوان یک رسانه حتی می‌توانید بنیاد شهید را نقد کنید، چرا ارائه خدمات باید این‌چنین باشد؟ ما باید در ارائه خدمت به جانبازان و خانواده شهدا از یکدیگر سبقت بگیریم.

معاون فرهنگی و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان یادآور شد: ایثارگری مردم اصفهان در دوران دفاع مقدس به خوبی معرفی نشده است و اگر گردشگرانی به این استان سفر کنند به دلیل ضعف در اطلاع‌رسانی و تبلیغات متوجه این موضوع نخواهند شد.

وی اضافه کرد: مردم ایران باید بدانند که اصفهان در عرصه گذشت، ایثار و شهادت و دفاع مقدس در کشور یکه‌تاز بوده است؛ استان اصفهان در دوره دفاع مقدس فرماندهان همجوار استان را نیز تأمین می‌کرده است، برای مثال شهید همت فرمانده لشکر محمد رسول‌الله تهران، شهید شهبازی فرمانه لشکر استان همدان، شهید جعفرزاده فرمانده لشکر استان کرمان بود‌اند.

قریشی بیان داشت: باغ‌موزه دفاع مقدس بسیاری از استان‌های کشور راه‌اندازی و ایجاد شده و این در حالی است که استان اصفهان با فعالیت و تأثیرگذاری چندین برابر در دفاع مقدس هنوز فاقد یک باغ‌موزه دفاع مقدس است.

وی تأکید کرد: رسانه‌ها باید علاوه بر به تصویر کشیدن فعالیت‌ها و اقدامات مسؤولان، عملکرد آنان را نقد کنند؛ امیدوارم بنیاد شهید استان اصفهان به زودی بتواند تاریخ شفاهی جامعه ایثارگری را در اختیار رسانه‌ها قرار دهد تا مورد استفاده آنان قرار گیرد.

معاون فرهنگی و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان در پایان عنوان داشت: ثبت تاریخ شفاهی جامعه ایثارگری استان اصفهان، خصوصاً والدین شهدا و جانبازان 70 درصد در دستور کار بنیاد شهید قرار داشته و به صورت تصویری ضبط می‌شود تا در شبکه‌های ملی پخش و برای آیندگان تبدیل به اثری ماندگار شود.

 

انتهای پیام/م

ثبت تاریخ شفاهی جامعه ایثارگری استان اصفهان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.