راهکاری برای تشخیص سرطان با سلفی

آیا تا به حال،تصور کرده‌اید که بتوان فقط با گرفتن عکس سلفی ابتلا به سرطان پانکراس یا لوزالمعده، و حتی برخی بیماری‌های دیگر را تشخیص داد؟دانشمندان راهی یافته‌اند که چنین کاری را ممکن می‌کند.

راهکاری برای تشخیص سرطان با سلفیبه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛محققان، اپلیکیشن یا برنامه‌ای را ابداع کرده‌اند که به افراد اجازه می‌دهد فقط با گرفتن عکس سلفی از ابتلا به سرطان لوزالمعده و حتی بعضی دیگر از بیماری‌ها مطلع شد.

 این دانشمندان گفته‌اند که یکی از اولین علائم ابتلا به سرطان لوزالمعده، همانند بعضی دیگر از بیماری‌ها، زری رنگ پوست و چشم‌هاست که به دلیل تولید بیلی‌روبین در خون صورت می‌گیرد.

نشانه‌های زردی را هنگام به حداقل رسیدن سطح بیلی‌روبین (قبل از این‌که با بشود با دید معمولی یا چشم غیر مسلح آن را مشاهده کرد)، می‌توان با برنامه‌ای برای غربالگری افراد در معرض خطر تشخیص داد. از این رو، محققان دانشگاه واشنگتن در امریکا، برنامه‌ای به نام BiliScreen را ابداع کرده‌اند که با استفاده از دوربین گوشی هوشمند، الگوریتم‌های بصری رایانه‌ای، و ابراز یادگیری ماشینی، افزایش سطح بیلی‌روبین را از روی قسمت سفید چشم یا sclera تشخیص می‌دهد.
این اپلیکیشن اطلاعات رنگی به دست آمده از اسکلرا و طول موج نوری را محاسبه و تحلیل می‌کند که از آن منعکس یا به آن جذب می‌شود. برای تشخیص بهتر، و کمک به کالیبراسیون رنگی، عینکی کاغذی با مربع‌های رنگی در اطراف آن نیز مورد نیاز است.

منبع:سلامت آنلاین

انتهای پیام/

 

 گرفتن عکس سلفی از ابتلا به سرطان لوزالمعده

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.