نخستین استخر تخصصی قهرمانی شنا در مشهد با نام شهید 'محسن حججی' با حضور وزیر ورزش و جوانان و استاندار خراسان رضوی مورد بهره برداری قرار گرفت.

بهره برداری از استخر تخصصی قهرمانی شنا در مشهدبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان در این مراسم قهرمانی و مدال آوری در رشته های سنگ نوردی، کاراته، تیراندازی و شمشیربازی را از اولویتهای برنامه ریزی برای المپیک 2020 عنوان کرد و گفت: در این برنامه ها و اهداف بر روی خراسان رضوی به عنوان استانی که دارای استعداد و ظرفیت بالایی است حساب ویژه ای کرده ایم.

وی افزود: تلاش می کنیم تیمهای ورزشی ایران در مسابقات المپیک 2020 لندن با قهرمانیهای خود در رشته های مختلف تاریخ ساز شوند.

وزیر ورزش و جوانان گفت: با تمرکز در تکمیل زیرساختها به دنبال کسب مدال در رشته های شنا، ژیمناستیک و دو و میدانی المپیک نیز هستیم.

سلطانی فر افزود: تیمهای ورزشی کشورهای آسیایی تاکنون در مسابقات المپیک خوش درخشیده و ایران نیز با قهرمانیهای خود در المپیک 2020 به خیل این کشورها خواهد پیوست.

وی گفت: ورزش موجب ارتقا سلامت جامعه به ویژه جوانان و ایجاد شور و نشاط در آنان می شود.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به هزینه 75 میلیارد ریالی برای استخر سرپوشیده شهید حججی در مشهد افزود: نامگذاری این استخر به نام شهید حججی نشان می دهد راه قهرمانی از مسیر شهدا می گذرد و جوانان باید در این مسیر شهیدان والامقام را الگوی خود قرار دهند.

وی گفت: تمرکز وزارت ورزش و جوانان بر این مهم است که با همکاری استانداران در سراسر کشور اتفاقات مطلوبی در ورزش رخ دهد و یک نمونه از این اتفاقات سالن ورزشی 6 هزار نفری در مشهد است که به زودی راه اندازی می شود.

علیرضا رشیدیان استاندار خراسان رضوی نیز گفت: خراسان رضوی استعدادهای زیادی در رشته های ورزشی گوناگون و سهم قابل توجهی در ورزش قهرمانی کشور دارد که نیازمند توجه بیشتر در زمینه فعالیتهای ورزشی است.

وی افزود: ورزش در بخش هویت اجتماعی بسیار تاثیرگذار است و موجب می شود انگیزه جوانان در میادین قهرمانی بیشتر شود.

استاندار خراسان رضوی گفت: هوا و غذای پاک و ورزش سه زیرساخت سلامت جامعه است که دولت با برنامه ریزی و تامین زیرساختهای مناسب به دنبال ترویج آن در جامعه می باشد.

وی همچنین با گرامیداشت یاد و خاطره شهید حججی افزود: بسیاری از جوانان ما برای دفاع از حرمهای اهل بیت عصمت و طهارت(ع) به مقابله با دشمن پرداخته اند و در این میان شهید حججی رویش نوینی از فرهنگ اسلامی در بین جوانان است.

رشیدیان گفت: در شرایطی که بسیاری از افراد فکر می کردند این جوشش و خروش برای مقابله با ظلم دیگر در بین جوانان ما وجود ندارد اما جانفشانیهای شهیدانی مانند شهید حججی ثابت کرد که همچنان چمرانها، باکریها و همتهای زیادی در کشور هستند.

انتهای پیام// م.م

سالن ورزشی 6 هزار نفری در مشهد به زودی راه اندازی می شود

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار