معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کردستان با تأکید بر لزوم اجرای عدالت آموزشی در دولت دوازدهم گفت: مهمترین هدف سواد آموزی عدالت اموزشی است.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،حسین فیروزی معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کردستان روز گذشته در نشست شورای پشتیبانی نهضت سوادآموزی استان کردستان که در سالن شهدای گمنام استانداری کردستان برگزار شد اظهار داشت: یکی از کارنامه‌های درخشان دولت، ارایه آمار و عملکرد درباره سوادآموزی به عنوان مهم‌ترین رکن توسعه هر کشور است.

وی از زحمات و تلاش‌های علما و روحانیون کردستانی در بحث سوادآموزی و پرداختن به مسئله سواد در مناطق روستایی و حاشیه شهرهای استان قدردانی و بر تداوم این کار تأثیرگذار تاکید کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان تصریح کرد: اجرای عدالت آموزشی از افتخارات نظام جمهوری اسلامی است که این امکان را فراهم کرده که همه مردم در همه سطح اعم از شهری و روستایی چه در استان‌های کمتر برخوردار تا استان‌های برخوردار و مرکز کشور بتوانند از امکانات مساوی آموزشی استفاده و برخوردار شوند و این امر از درخشان‌ترین کارنامه نظام اسلامی است.

وی گفت: امیدواریم با همت مسئولان بیش از گذشته به امر سوادآموزی اهتمام بورزیم تا به تحقق 100 درصدی باسواد شدن و ریشه‌کنی بی‌سوادی در جامعه برسیم.

فیرزوی افزود: نرخ رشد باسوادی در استان کردستان در طول 5 سال اخیر 3.8 درصد بوده که این آمار از متوسط کشوری بالاتر است و شورای نهضت سوادآموزی استان کردستان از اهتمام و تلاش‌های بی‌دریغ رئیس سازمان نهضت سوادآموزی کشور قدردانی می‌کند.

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان با اشاره به انجام اقدام بر اساس مطالعه در سطح استان تصریح کرد: در فاصله سال‌های 85 تا 90 رشد نرخ باسوادی در کشور دو دهم درصد بوده اما در همین مدت رشد نرخ باسوادی در کشور به 2.8 درصد رسیده و این نشان می‌دهد 2.6 درصد نسبت به دوره قبل افزایش داشته است.

فیروزی افزود: افزایش دادن نرخ باسوادی در کشور کار سختی است اما اکنون رشد سوادآموزی در کشور به 95 درصد رسیده و در استان کردستان 92 درصد است که می‌خواهیم آن را به 100 درصد ارتقا بدهیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.