فرماندار شهرستان قروه گفت: ریشه کنی بیسوادی در کشور نیازمند کار فرهنگی است و با تصمیمات اجرایی نمی توان به واقعیت امر رسید.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،پرویز کولانی فرماندار شهرستان قروه شامگاه دوشنبه در نشست شورای سواد آموزی در شهرستان قروه با بیان اینکه نهضت سوادآموزی یک جریان فرهنگی و اجتماعی است، اظهار داشت: برای حل معضل بیسوادی در جامعه باید با نهادینه کردن این موضوع و ایجاد حساسیت میان شهروندان به نوعی کار شود که خود مردم متقاضی در این حوزه شوند.

به گفته وی با محدودیت های اجتماعی و شهروندی نمی توان به هدف اصلی برای ریشه کنی بیسوادی رسید، افزود: این مهم نیازمند کار فرهنگی است و با تصمیمات اجرایی نمی توان به واقعیت امر رسید لذا باید از نگاه مقطعی و صرف حرف زدن و عملگرا نبودن دوری کرد.

کولانی با اشاره به اینکه تا زمانی آگاهی لازم به عمق درون آدم ها رسانده نشود نمی توان در انتظار رفع مشکلات مربوط به بیسوادی در جامعه بود، تصریح کرد: نداشتن شفافیت در بیان آمارها و اطلاع رسانی صحیح به مردم نوعی ضعف است که باعث بی اعتمادی و از بین رفتن انگیزه در فرد می شود.  

وی خواستار تجدید نظر در برنامه ها و عوامل انگیزشی شد و بر راه اندازی سنسورهای درونی برای رسیدن به یک نتیجه مطلوب تأکید کرد.

انتهای پیام/ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.