عضو اتاق بازرگانی شیراز خبر داد؛

شعبه اتاق مشترک بازرگانی ایران و ایتالیا در شیراز فعال است

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی شیراز گفت: بر اساس تفاهم نامه اتاق مشترک ایران و ایتالیا، شعبه‌ای از این اتاق مشترک در اتاق شیراز فعال شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ یلدا راهدار عضو اتاق بازرگانی شیراز گفت: اتاق مشترک ایران و ایتالیا یکی از بزرگ‌ترین اتاق‌های بازرگانی مشترک ایران با یک کشور اروپایی است که خدمات خوبی در بخش‌های مختلف به فعالان اقتصادی ارائه می‌کند.


وی افزود: ایتالیا یکی از کشور‌های دارای مناسبات اقتصادی و تجاری خوب با کشور ماست که این اتاق مشترک فرصت خوبی برای حضور پایدار کالا‌های تولیدی استان فارس در بازار این کشور است.


راهدار با بیان اینکه این اتاق مشترک خدمات مناسبی را به تجار و بازرگانان ارائه می‌کند اظهارداشت: این اتاق مشترک در زمینه‌هایی از جمله همکاری و گسترش روابط اقتصادی، کمک به انجام معاملات تجاری- بازرگانی و اقتصادی، تبادل تکنولوژی بین بازرگانان ایرانی و ایتالیایی، ایجاد شرایط برای سرمایه گذاری در هر دو کشور و سازمان دهی نشست‌ها و سمینار‌ها و برپایی نمایشگاه‌ها فعال است.


وی ادامه داد: فعالان اقتصادی استان و اعضای اتاق شیراز که تمایل به حضور و فعالیت در این اتاق مشترک دارند برای استفاده از خدمات می‌توانند به بخش بین الملل اتاق شیراز مراجعه کنند.


راهدار بیان کرد: ایجاد شعبه‌ای از این اتاق مشترک در اتاق شیراز، نوید بخش رخداد‌های مثبت برای فعالان بخش خصوصی فارس و بخش اقتصاد استان است.


وی تصریح کرد: امسال بازار ۹ کشور خارجی به عنوان هدف برای صادرات استان فارس در نظر گرفته شده است که امسال پنج هیات تجاری و اقتصادی از فارس به پنج کشور اعزام می‌شود.


راهدار با بیان اینکه در حال کارشناسی و نیازسنجی بازار ۹ کشور به عنوان اولویت‌های استان هستیم افزود: کشور‌هایی از جمله کنیا، مجارستان، تونس، عراق، گرجستان، چین، افغانستان، روسیه، عمان، اندونزی و یک کشور اورپایی از بازار‌های مشخص شده برای محصولات استان فارس است که پس از کارشناسی بازار‌های هدف، هیات تجاری استان اعزام خواهند شد.


عضو اتاق بازرگانی شیراز اظهار کرد: اعزام هیات تجاری ازاستان بر اساس توجیه اقتصادی بازار‌های هدف کشور‌ها انجام می‌شود به طوری که اعزام هر هیات باید اهداف و خروجی مثبت برای توسعه صادرات استان داشته باشد.
انتهای پیام/ر

اتاق بازرگانی مشترک ایران و ایتالیا در شیراز فعال شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار