شیراز؛

راه اندازی مرکز تجاری ایران در چین

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع معادن و کشاورزی شیراز گفت: مرکز تجاری ایران در شانگهای چین در آینده ای نزدیک راه اندازی می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ جمال رازقی رئیس اتاق بازرگانی، صنایع معادن و کشاورزی شیراز در دیدار با هیئت تجاری چین در شیراز گفت: این مرکز با سرمایه گذاری چینی ها و برای عرضه کالای ایرانی ایجاد می شود و بزرگترین مرکز تجاری در میان مراکز تجاری دیگر کشورها است.
 
رازقی افزود: این مرکز مکان مناسبی برای عرضه کالای ایرانی به ویژه محصولات کشاورزی است و زمینه ساز ورود کالاهای مصرفی کشورمان به کشور چین است.
 
وی ادامه داد: در 10 ماهه امسال صادرات غیر نفتی ایران به کشور چین به بیش از 6 و نیم میلیارد دلار رسیده  است که این میزان صادرات ، 20 درصد کل صادرات کشورمان را شامل می شود.
 
رازقی بیان کرد: شهر شیراز به عنوان یکی از 10 شهر دارای بیشترین آثار تاریخی و فرهنگی در دنیا مطرح است که این موضوع جذابیت های بالایی را برای گردشگران ایجاد کرده است و انتظار داریم در زمینه گردشگری شاهد حضور بیشتر گردشگران چینی در این شهر باشیم.
 
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی شیراز تصریح کرد: استان فارس در زمینه های کشاورزی، تولید سنگ های تزیینی و ساختمانی و صنایع پتروشیمی قابلیت های بالایی دارد و تلاش می کنیم تا با معرفی بهتر این صنایع به سرمایه گذاران چینی زمینه سرمایه گذاری آنها را فراهم کنیم.
 
هیئت تجاری 13 نفره متشکل از سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی چین هفته گذشته از استان فارس و اماکن تاریخی و گردشگری شیراز بازدید کردند.
انتهای پیام/ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار