مدیرکل شیلات هرمزگان گفت: این استان در سال ۹۵ با تولید بالغ بر ۱۰ هزار تن میگوی پرورشی توانست رتبه نخست تولید میگوی پرورشی کشور را به خود اختصاص دهد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، سید پرویز محبی ظهر امروز در بازدید از سایت پرورش میگوی شور اول واقع در شرق بندرعباس با بیان اینکه استان هرمزگان توانسته در سال های اخیر گام‌های خوبی در تولید میگو با معیار‌های کمی و کیفی بردارد، تصریح کرد: بدون شک با حمایت‌های صورت گرفته از سوی دولت تدبیر و امید به ویژه استاندار هرمزگان و سازمان شیلات ایران، در آینده‌ای نزدیک شاهد  بهره‌برداری از سایت‌های پرورش میگو شور اول و دوم خواهیم بود که نقش مهمی در صنعت میگوی استان دارند.

وی تکثیر و پرورش میگو را گامی مهم در راستای تولید، اشتغال و تحقق اقتصاد مقاومتی دانست و افزود: استان با پیگیری های شیلات هرمزگان و حمایت‌های مسئولان استانی و کشوری، هرمزگان توانسته اقدامات در خوری را در زمینه این صنعت بر دارد که کسب رتبه اول تولیدات شیلاتی در کشور گواه همین موضوع است.

مدیرکل شیلات هرمزگان ادامه داد: سایت شور اول با مساحتی بالغ بر 400 هکتار و برخورداری از 16 مزرعه در غالب 18 استخر ظرفیت تولید بیش از هزار و 400 تن میگوی پرورشی را دارد.

محبی اضافه کرد: این سایت که برای بیش از 400 نفر اشتغالزایی مستقیم و غیر مستقیم ایجاد خواهد کرد تاکنون بالغ بر 30 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی ادامه داد: استان هرمزگان در سال 95 با تولید بالغ بر 10 هزار تن میگوی پرورشی توانسته رتبه اول تولید میگوی پرورشی کشور را به خود اختصاص دهد. 

انتهای پیام/ب

پرورش میگو در هرمزگان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.