آیت الله علوی گرگانی در دیدار رئیس و اعضای ستاد کشوری بازسازی غدیر گفت:خطبه و زیارت غدیر به جامعه شناسانده شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛آیت الله علوی گرگانی،مرجع تقلید شیعیان در دیدار با اعضا و رئیس ستاد بازسازی واقع غدیر کشور بیان کرد: مسئله خطبه و زیارت غدیریه که در حوزه علمیه هم به آن توجهی نشده از اهمیت بالایی برخوردار است، اما در رابطه با خطبه غدیریه به تازگی مسابقاتی برگزار شده که جای امیدواری را نشان می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه نشان‌دادن صحنه غدیر با زبان هنر تأثیر بسزایی روی مردم در جامعه دارد، اظهار داشت: هنر و هنرمندی به‌معنای نشان‌دادن صحنه غدیر است به‌ویژه اگر برای شناساندن امیرالمؤمنین(ع) در جامعه باشد.

مرجع تقلید شیعیان بابیان اینکه عید غدیر خم دارای چند معناست، عنوان کرد: عید غدیرخم باید به‌دلیل اهمیتی که دارد در جامعه بیشتر شناخته شود، اکمال در دین مهم است به‌نوعی یعنی دین شما با داشتن غدیر کامل می‌شود.

آیت الله علوی گرگانی  افزود: اتمام نعمت از جمله دیگر بیاناتی است که در رابطه با غدیر مورد توجه است، از این‌ رو مشخص می‌شود خداوند تمامیت نعمت را در غدیر قرار داده است و همچنین اتمام ولایت از دیگر مسائل مهم غدیر است.

وی با اشاره به اینکه هر چیزی که در قرآن بیان شود دارای اهمیت است، ابراز کرد: هنگامی‌که خداوند در قرآن کریم به واقعه غدیر اشاره می‌کند یعنی اینکه این مسئله از اهمیت بالایی برخوردار است.

انتهای پیام/ش

دیدار آیت الله علوی گرگانی با اعضای ستاد بازسازی واقعه غدیر کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار