رئیس بنیاد ایران‌شناسی در استان همدان از آغاز به کار این بنیاد در همدان خبر داد.

آغاز  به کار بنیاد ایران شناسی در همدانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، محسن جانجان ، رئیس بنیاد ایران‌شناسی در استان همدان از آغاز به کار بنیاد ایران‌شناسی در استان همدان خبر داد و اظهار کرد: در بنیاد ایران‌شناسی هر آنچه مربوط به ایران است، مورد توجه قرار خواهد گرفت که همدان هم به عنوان پازلی از جمهوری اسلامی ایران در این بنیاد مطرح می‌شود.

وی تصریح کرد: با توجه به ظرفیت غنی همدان در بخش تاریخ، فرهنگ، هنر، زبان‌شناسی، مشاهیر و ... در همدان است، ضرورت ایجاب می‌کرد از خیلی وقت‌ پیش این بنیاد را در همدان داشته باشیم.

رئیس بنیاد ایران‌شناسی در استان همدان با بیان اینکه استاندار همدان از تشکیل این بنیاد در همدان بسیار استقبال کرد، افزود: همچنین آیت‌الله سید محمد خامنه‌‍ای نیز با صدور مجوز بنیاد شعبه همدان همکاری لازم را در این زمینه داشتند.

وی ادامه داد: با راه‌اندازی این بنیاد فعالیت‌های خود را در بخش‌های تاریخی، فرهنگی، زبان‌شناسی، معماری و ...که در معرفی استان همدان دخیل است، آغاز خواهیم کرد و بتوانیم همدان را بیش از پیش معرفی کنیم.

جانجان اولویت نخست بنیاد در سال 96 که چارچوب آن از بنیاد ایران‌شناسی کشور نیز ارسال شده است، تهیه دانشنامه جامع همدان است، گفت: این دانشنامه با مدخل‌های متفاوتی که دارد، با استفاده از پژوهشگران برجسته استان در زمینه‌های مربوطه دعوت شده و شورای پژوهشی را برای دانشنامه تشکیل خواهیم داد.

وی اضافه کرد: شورای پژوهشی با نظر مثبت و بررسی‌هایی که خواهند داشت، ابتدا طبق اولویت‌بندی شروع به کار خواهیم کرد و دانشنامه همدان را آن طور که در خور شأن همدان است، تمام کنیم.

رئیس بنیاد ایران‌شناسی در استان همدان به برگزاری کارگاه‌های آموزشی معماری، گردشگری و همدان شناسی در این بنیاد اشاره کرد و گفت: این کارگاه‌ها برای جامعه هدف در هر بخش برگزار شده است و با اکثر انجمن‌ها و پژوهشگران نیز در ارتباط هستیم.

وی با بیان اینکه این بنیاد از طریق یک هیأت امنا هدایت می‌شود، یادآور شد: استاندار همدان رئیس هیأت امنای بنیاد و مدیرکل میراث فرهنگی، مدیرکل آموزش و پرورش، مدیرکل ارشاد، رئیس دانشگاه بوعلی سینا و رئیس سازمان برنامه بودجه عضو هیأت امنا هستند.

جانجان اضافه کرد: در حال حاضر 18 استان از نمایندگی شعبه بنیاد ایران شناسی بهره‌مند هستند، هرچند همدان باید زودتر از موعد کنونی جزو این استان‌ها بود.

انتهای پیام/خ

بنیاد ایران شناسی در همدان کار خود را آغاز کرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.