امروز در سومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران اعضای شورا وضعیت دو ستاد سمن‌ها و شورایاری‌ها را بررسی کردند.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در سومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش وضعیت دو ستاد سمن‌ها و شورایاری‌ها مورد بررسی اعضای شورای شهر قرار گرفت و در این خصوص صدراعظم نوری عضو شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش با اشاره به اینکه سازمان‌های مردم نهاد تنها نهاد فرهنگی در شهرداری نیستند، اظهار داشت: معتقدم در سال‌های گذشته سازمان‌های مردم نهاد بسیار گسترده شده‌اند و در موضوعات مختلف نیز فعالیت‌های متعددی دارند.

وی با اشاره به طرح پیشنهادی مبنی بر 5 کمیسیون تخصصی شورای شهر تهران افزود: بدون شک باید یک نفر به عنوان عضو در ستاد سمن‌ها و همچنین ستاد شورایاری‌ها حضور داشته باشند.

الهام فخاری عضو دیگر شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش نیز در خصوص این موضوع گفت: سازمان‌های مردم‌ نهاد به عنوان یک نهاد اجتماعی تلقی می‌شوند، به همین منظور باید ساختار و تشکیلات دو ستاد کاملا حفظ و رعایت شود.

وی ادامه داد: پیشنهاد می‌‌کنم که 2 نفر از کمیسیون فرهنگی و 3 نفر از سایر کمیسیون‌ها در دو ستاد سمن‌ها و شورایاری‌ها عضویت داشته باشند.

احمد مسجدجامعی نیز به فلسفه تشکیل ستاد سمن‌ها اشاره کرد و گفت: این موضوع در 10 سال گذشته برای نخستین‌بار در شورای سوم مورد توجه قرار گرفت، اگرچه هدف از این امر مشارکت شهروندان و همکاری آنها با شهرداری‌ها در مناطق بوده است.

وی افزود: ساختار تشکیلاتی ستاد سمن‌ها به حدود 10 سال گذشته باز می‌گردد، به همین منظور باید ساختار آن مورد بازنگری و اصلاح قرار بگیرد.

مسجد جامعی تصریح کرد: بدون تردید کار خوب و پسندیده‌ این است که بر اساس آیین‌نامه‌های مدنظر صورت گیرد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش با اشاره به بازنگری حضور اعضا در ستاد سمن‌ها و شورایاری‌ها، یادآور شد: این موضوع در آیین‌نامه پیش‌بینی شده و همچنین در دوره‌های گذشته این موضوع در کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران، ری و تجریش آمده است.

شهربانو امانی نیز با بیان اینکه شورای پنجم به اجرای تمام مصوبات شورا در دوره‌های گذشته الزامی ندارد، گفت: ما شورایی با رویکرد جدید هستیم و می‌توانیم بازنگری‌های مورد نیاز را در خصوص مصوبات شورا داشته باشیم.

زهرا نژادبهرام به مطالب مطرح شده در خصوص بازنگری و اصلاح قوانین و مصوبات ادوار گذشته شورای شهر تهران، ری و تجریش اشاره کرد و افزود: بدون شک این بازنگری‌ها زمان‌بر است و برخی از کارها معطل می‌ماند.

وی ادامه داد: پیشنهاد می‌‌کنم که مصوبات گذشته همچنان اجرا شود، اما در ادامه این موضوع مورد بازنگری و اصلاح قرار گیرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار