مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی از پیشرفت ۲۰ درصدی استان با سرمایه گذاری بیش از ۱۲ میلیارد ریال خبر داد.

 جلیل جباری در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛ اظهار کرد: اولویت کاری میراث فرهنگی در جهت حفظ و از اماکن تاریخی استان است که  تدوین ضوابط اختصاصی برای بافت های تاریخی از جمله شناسایی، ثبت و حفاظت حریم بافت تاریخی  ۴ شهر استان از جمله ماکو، ارومیه، خوی و تکاب دردستور کار قرارداشته که ضوابط اختصاصی بافت تاریخی ارومیه آغاز شده است.

وی افزود: مرمت و بازسازی ۵۰ بنای تاریخی از شمال تا جنوب استان در سال جاری در حال انجام است که اعتباری بالغ بر ۱۲ میلیارد تومان در جهت صیانت از آثار فرهنگی این  ۵۰ بنا درنظر گرفته شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی ادامه داد:یکی از اهداف و وظایف میراث فرهنگی، صیانت از آثار فرهنگی و ابنیه های تاریخی بوده که خوشبختانه در دولت تدبیر و امید تصمیم جدی تری در حوزه حفاظت و صیانت از آثار فرهنگی گرفته شده است.

جباری گفت: در بخش گردشگری استان در سال ۹۵ بالغ بر ۱۲ میلیارد ریال سرمایه گذاری در زمینه گردشگری داشتیم که نسبت به سال ۹۴ از پیشرفت ۲۰ درصدی برخوردار است.

 مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی ازعدم به کارگیری کامل و صحیح از ظرفیت‌های حوزه گردشگری در استان ابراز تاسف کرد شد و افزود: هتل ها و مراکز اقامتی، اقامتگاه‌های بوم‌گردی، تاسیسات گردشگری، مراکز خرید و فروش، مناطق گردشگری و تفریحی می‌توانند با به کار گیری و ساخت جاذبه های انسان ساخت زمینه‌های جذب گردشگری و توریست را فراهم نمایند.

انتهای پیام/ب

پیشرفت ۲۰ درصدی گردشگری در آذربایجان غربی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.