دومین جلسه مشترک روسای کمیته‌های هفت گانه مستقر در کربلا به ریاست مشترک میرمسعود حسینیان سرکنسول ایران در کربلا در محل سرکنسولگری برگزار شد.

کربلابه گزارش خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با نزدیک شدن به زمان برگزاری مراسم اربعین حسینی، تمامی ستادهای مرتبط شامل ستاد مرکزی در ایران، ستاد عملیاتی در عراق و به ویژه ستاد کربلا از مدتی پیش فعالیت خود را برای انجام هماهنگی های لازم به منظور برگزاری هر چه باشکوه تر این مراسم آغاز کرده اند.

به دنبال جلسات متعددی که طی ماه گذشته در وزارتخانه‌های امور خارجه و کشور جمهوری اسلامی ایران به عنوان ستاد مرکزی اربعین برگزار شد و همچنین دو جلسه بین مسئولان قرارگاه‌های مستقر در عراق به ریاست مسجدی سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق، روز گذشته دومین جلسه مشترک روسای کمیته‌های هفت گانه مستقر در کربلا با روسای ادارات و دوایر دولتی کربلا به ریاست مشترک میر مسعود حسینیان سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در کربلا و سید عادل معاون استاندار کربلا در محل سرکنسولگری برگزار شد.

در این جلسه وضعیت کربلا و محدودیت‌های موجود به ویژه در زمان حضور میلیونی زائران سیدالشهدا بررسی و در خصوص ارایه خدمات شایسته اعم از تامین امنیت و برقراری انتظامات، فرهنگی و رسانه ای، ترابری، اسکان، بهداشت و درمان و تغذیه تبادل نظر شد.

گرچه مراسم اربعین یک مانور مردمی است که از عمق اعتقادات مذهبی عاشقان و شیفتگان خاندان عصمت و طهارت برخاسته و در سال‌های اخیر به همت شیعیان اقصی نقاط جهان به یک همایش عظیم مردمی تبدیل شده اما مسئولان دو کشور ایران و عراق تسهیل و تمهید برگزاری آن را وجهه عمل خود قرار داده‌اند.

در این جلسه مسئولان ستاد بازسازی عتبات عالیات، حج و زیارت، بعثه مقام معظم رهبری، هلال احمر ، مسئولان امنیتی و کنسولی از طرف ایران و مدیران آب و فاضلاب، برق، جهانگردی، شهرداری، ارتش و پلیس، تبلیغی و رسانه‌ای، ورزش و جوانان، بهداشت و اورژانس کربلا حضور داشتند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار