قائم مقام وزیر راه و شهرسازی گفت: پرونده مسکن مهردر استان قزوین تا پایان امسال بسته می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ علی اصغر مهر آبادی در جلسه شورای مسکن استان قزوین افزود: با واگذاری ۹۰ هزار واحد باقیمانده، جشن پایان ساخت مسکن مهر در استان قزوین امسال برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: تا کنون یک میلیون و ۹۶۰ هزار واحد مسکن مهر در کشور ساخته و به متقاضیان واگذار شده است.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی گفت: در کشور ۱۱۰هزار واحد فاقد متقاضی است که برای واگذاری آن‌ها همه شرایط از جمله شرط تاهل، ۵ سال سکونت، نداشتن مالکیت خصوصی و نگرفتن زمین از دولت حذف شده است تا این واحد‌ها با شرایط آسان تری به مردم واگذار شود.

مهرآبادی اضافه کرد: تامین خدمات فضای سبز، مدرسه، سالن ورزشی، کلانتری، درمانگاه، واحد‌های تجاری و تفریحی ضروری است، اما پاسخگویی به این نیاز‌ها با کمک سایر دستگاه‌های اجرایی امکانپذیر است.

وی در ادامه از کمبود فضا‌های آموزشی رفاهی و خدماتی در مسکن مهر خبر داد و گفت: تاکنون ٥٠٠ باب مدرسه ٤٨٠ باب مسجد و ٦٨ واحد کلانتری در کشور برای رفاه حال ساکنان مسکن مهر احداث شده است.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی افزود: زمین‌هایی که برای احداث مدارس و فضا‌های اموزشی در مسکن مهر اختصاص یافته است به هیچ وجه اجازه تغییر کاربری ندارند.

مهرابادی در ادامه به همکاری خوب بانک مسکن برای تکمیل طرح‌های مسکن مهر اشاره کرد و گفت: تاکنون این بانک ٤٨ هزار و ٦٠٠ میلیارد تومان به متقاضیان تسهیلات پرداخت کرده است.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی همچنین از اختصاص ٨٨٠ میلیارد تومان اسناد خزانه‌ای برای مسکن مهر در کشور خبر داد و خواستار تلاش مسولان استان در جذب بیشتر این اعتبار شد.

استاندار قزوین هم در این جلسه تاکید کرد: دستگاه‌های اجرایی در تامین زیرساخت‌های لازم شهرک مهرگان همکاری و همراهی لازم را داشته باشند.
فریدون همتی افزود: نباید طرح مسکن مهر به بهانه‌های مختلف متوقف شود و ما وظیفه داریم این پروژه را با همه مشکلاتش به سرانجام برسانیم.

همتی با توجه به کمبود فضا‌های آموزشی در ناحیه شهری مهرگان از وزارت راه و شهرسازی خواست تا با همکاری نوسازی مدارس برای ساخت ١٠ باب مدرسه جدید در مهرگان هماهنگی و اقدام لازم را انجام دهد.

وی همچنین از قائم مقام وزیر راه و شهرسازی خواست راه دسترسی ساکنان مهرگان به جاده الموت اتصال پیدا کند تا ساکنان این ناحیه شهری از جاده الموت و کورانه به سمت قزوین تردد کنند.

انتهای پیام/

 

برگزاری جشن اتمام ساخت مسکن مهر تا پایان امسال

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار