وزیر راه و شهرسازی گفت: جمعیت فعلی شهرنشین کشور ۵۹ میلیون نفر است که ۳۵ میلیون نفرشان، معادل یک سوم جمعیت با مشکلات معیشتی مواجه اند .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، عباس آخوندی در جلسه ستاد استانی بازآفرینی شهری پایدار که در خانه امامی آخوندی کرمان برگزار شد، افزود: هم اکنون ۱۹ میلیون نفر در وضعیت بد زندگی می کنندکه از این میزان ۱۱میلیون در حاشیه شهرها و ۸ میلیون نفر در بافت های قدیمی سکونت دارند.

وی تأکید کرد: محصول تلاش نهایی دست اندرکاران باید کیفیت زندگی مردم باشد و مشخص شود دلیل اصلی این عملکرد نامناسب چیست.

آخوندی تصریح کرد: اگر بخواهیم موفق باشیم باید برگردیم به قدیم، نه اینکه قدیمی زندگی کنیم، چرا که انسان ها به زمان و به تاریخ وابسته اند، پس اگر بتوانیم تاریخمان را احیا کنیم موفقیم و در واقع با این کار اصالت ها را حفظ کرده ایم.

علیرضا رزم حسینی، استاندار کرمان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه کرمان از دیرباز به عنوان مرکز تجارت جهان و شاهراه اقتصادی و تاریخی مطرح بوده است، گفت:  این استان وسیع، هنوز یک روستای بزرگ است که بعد از انقلاب 5 هزار هکتار به وسعت آن افزوده و متن شهر عوض شد.

وی احیای بازار قدیم کرمان به وسعت ۱۴هزار هکتاررا اقدام بزرگی در حوزه بازآفرینی شهری عنوان کرد. ‌

محمد مهدی بلوردی، مدیر کل راه و شهرسازی استان هم ، از آزادسازی 2 هزار و 800 هکتار از اراضی دولتی، ساماندهی سکونتگاه های غیررسمی ۴۰۰ خانواده و ایجاد کمربند سبز خبر داد.

وی گفت: تاکنون در ۵ شهر استان، ستاد بازآفرینی و احیا انجام و بر این اساس ۴۱  پروژه تاریخی احیا و بازسازی و ۲۲پروژه اجرایی شده است.

درحاشیه ی این جلسه از تلاش های رئیس کل دادگستری استان و دادستان کرمان برای حفظ خقوق بیت المال تقدیر شد.

انتهای پیام/ب

سخنان وزیر راه در جلسه ستاد استانی بازآفرینی شهری پایدار کرمان

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار