وزیر راه و شهرسازی گفت: استان کرمان نیازمند وجود شبکه ارتباطات هوایی، زمینی، ریلی و جاده ای با کشورهای پیرامون است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، عباس آخوندی در جلسه ی شورای اداری استان کرمان، این استان را یکی از مناطق مهم کشور در ایجاد توسعه برای مردم منطقه و برقراری امنیت برای کشور خواند و افزود: کرمان با توجه به موقعیت ارزشمند جغرافیایی که دارد، نیازمند یک شبکه بزرگراهی و آزادراهی است تا بتواند این منطقه را به افغانستان، پاکستان، دریای جنوب، دریای عمان و خلیج فارس متصل کند.

وی خاطرنشان کرد: از آنجاییکه کرمان از قدیم می‌توانسته با مرزها ارتباط برقرار کند و از نظر صادرات و واردات از استان‌های تاثیرگذار بوده، به دروازه هندوستان معروف بوده است.

آخوندی تصریح کرد: با توجه به ذخایر معدنی که در استان کرمان وجود دارد باید در بازار جهانی دیده شود و روی شبکه حمل و نقل آن بیشتر و جدی تر سرمایه گذاری شود اما با توجه به اینکه منابع دولت محدود است باید برای اینکار از بخش غیردولتی کمک بگیریم.

وی در بخش دیگری از سخنانش به پروژه ریلی کرمان ـ سیرجان اشاره کرد و یادآور شد: برای این پروژه به 800 میلیارد تومان اعتبار نیاز است که 30 درصد آن را دولت می دهد و برای بقیه به منابع غیردولتی نیازمندیم.

آخوندی بر ضرورت ارتباطات درون تمدنی تأکید کرد و گفت: وجود کنسولگری انگلیس در کرمان نشان دهنده این موضوع است که باید به آن بیشتر توجه شود .

وزیر راه و شهرسازی افزود: هیچ گاه نمی توان دور مرزهای ایران را دیوار کشید، چون توسعه زمانی رخ می دهد که بتوانیم سهمی از بازار جهانی را بدست آوریم.

آخوندی خاطرنشان کرد: هم اکنون در استان کرمان 356 پروژه ملی و 170 پروژه خصوصی مورد بهره برداری قرار گرفت که در مجموع 860 میلیارد تومان حجم اعتبارات آن است.

وی تصریح کرد: با افتتاح این پروژه ها، 132 پروژه جدید در بخش دولتی با اعتبار 270 میلیارد تومان و 12 پروژه در بخش خصوصی با اعتبار 104 میلیارد تومان آغاز به کار می کند.

اخوندی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به وقوع جنگ، انواع ناامنی ها و اقدامات تروریستی در منطقه، یادآور شد: پیرامون ما، همه به نوعی درگیرند اما ایران موقعیت خوبی دارد و ما می‌توانیم استقلال و ثبات خود را به جهان نشان دهیم.

وی گفت: امروز ما می‌توانیم به کشورهای جنوب شرق آسیا، اروپا  و آمریکای لاتین برای جذب سرمایه و مبادلات سیاسی و تجاری وارد گفت و گو شویم و این اتفاق ساده ای نیست.

آخوندی افزود: مشکل در بحث حمل و نقل هوایی، دریایی و ارتباطات در واقع می‌تواند یک کشور را به زانو درآورد که خوشبختانه ایران در این زمینه موفق بوده است.

وی با اعلام اینکه ایران از کشورهایست که قدرت انتخاب دارد و می‌تواند برای پروژه‌های ریلی با چند مرکز مذاکره کند، تصریح کرد: این قدرت انتخاب سبب شده به بهترین فناوری‌ها دسترسی داشته باشیم و به بهترین قیمت ها در بازار دست پیدا کنیم.

آخوندی خاطرنشان کرد: در پایان دولت دهم می بایست تمام پول های نقدی کشور را در بانک های چین می‌گذاشتیم تا به ما تسهیلات دهند اما خوشبختانه الان با قدرت انتخاب و مذاکره دیگر نیازی به انجام این کار نیست.

وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: در ایران افق خوبی فرا روی ماست اما راه بسیار سختی است تا بتوانیم در بحث بیکاری، توسعه و رشد اقتصادی اقداماتی خوبی انجام دهیم .

آخوندی افزود: متأسفانه در ایران هزینه کرد بیشتر از درآمدها شده است، به طوری که کنترل هزینه ها کار سخت و ناخوشایندیست، پس باید به سمتی پیش برویم تا عدالت برقرار شود و به نحوی هزینه ها کنترل شوند.

انتهای پیام/ب

سخنان وزیر راه در جلسه ی شورای اداری استان کرمان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار