دبیر شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان گفت: کمیته ارزیابی عملکرد این شورا در جلسه آتی هیئت رئیسه، گزارش خود را ارائه می‌کند.

ژاله فرامرزیان دبیر شورای عالی سیاست‌گذاری اصلا‌ح‌طلبان در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، از برگزاری جلسه هیئت رئیسه تشکل متبوعش طی هفته آینده خبر داد و درباره نتیجه تغییرات در این شورا، اظهار داشت: کمیته‌ای که برای ارزیابی عملکرد شورای عالی سیاستگذاری و به تبع آن جمع‌آوری نظرات اصلاح‌طلبان تشکیل شده بود در جلسه آتی هیئت رئیسه گزارش خود را ارائه می‌کند.

وی درباره معیارهای به کارگیری جوانان در مدیریت کشور، گفت: برای اینکه نظام مدیریتی جمهوری اسلامی جوان‌تر شود و بتواند از سرمایه‌های اجتماعی جوان استفاده کند، بیشتر از اینکه انتصاب جوانان مورد دغدغه باشد باید برنامه‌ای برای انتخاب شایسته‌ترین‌ها از میان جوانان، آموزش مهارت‌های لازم به آنان و سپس انتصاب در پست‌های مدیریتی مورد نظر باشد.

دبیر شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان افزود: تاکنون فرصت‌های مناسبی در اختیار جوانان قرار نداده‌ایم، اگر بخواهیم  بدنه مدیریت نظام را جوان‌تر کنیم باید برنامه‌ای برای مهارت آموزی داشته باشیم ضمن اینکه انتقال تجربه هم صورت گیرد.

فرامرزیان درباره آسیب‌های بکارگیری نزدیکان برخی مسئولان در پست‌های مدیریتی بنام جوان‌گرایی، تصریح کرد: فکر می‌کنم همه جوانان از جمله فرزندان مسئولان حقوقی دارند بعضی از مواقع ممکن است افراد علیرغم همه ظرفیت‌های ارزشمند خود به دلیل منتسب بودن به شخصی از حقوقشان بی بهره شوند و گاهی هم به جهت انتصاب به یک فرد مسئول شایسته سالاری لحاظ نشود در هر دو صورت باید شرایطی ایجاد کنیم تا فرصت برای مهارت آموزی و استفاده از سرمایه جوانان فراهم شود.

همه جوانان کشور باید روزی جایگزین مدیران قبلی شوند

وی تاکید کرد: ایجاد فرصت برای مهارت آموزی منجر به بروز و ظهور افراد شایسته‌تر می‌شود، همه جوانان این کشور باید روزی جایگزین مدیران قبلی شوند اینکه مثلا تصمیم بگیریم چند جوان را جایگزین چند مدیر کنیم و بعد به مجموعه افرادی که به آنان اعتماد داریم و می شناسیم، بسنده کنیم  فارغ از اینکه به ما منتسب باشند یا نه، این روش نادرست است.

در مدلی برنامه محور، دقیق  و توسعه یافته فرصت را برای مهارت آموزی به جوانان فراهم کنیم

دبیر شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان اضافه کرد: انتظار می‌رود  که در مدلی برنامه محور، منطقی، علمی و توسعه یافته، فرصت را برای مهارت‌آموزی جوانان فراهم کنیم حتی ممکن است این فرصت منجر به تقویت مدیریت جوانان در بخش خصوصی شود چرا که الزاما انتصاب‌ها نباید در موقعیت‌های دولتی باشد.

فرامرزیان خاطر نشان کرد: هر کسی که دغدغه کشور را دارد به فکر تربیت و کادر سازی از میان جوانان باشد، باید مسئولان برنامه‌ای مدون برای شناسایی جوانان در حوزه‌های مختلف ارائه کنند و به آنان مهارت‌ها را بیاموزند تا چند سال دیگر بتوانیم وزرا را از میان جوانانی انتخاب کنیم که کارآزموده، با تجربه و توانمند هستند.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار