رسانه‌های محلی چین از آمادگی قانون‌گذاران این کشور برای تصویب قانون جدید ایمنی هسته‌ای خبر دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از رویترز، روز دوشنبه، رسانه‌های محلی چین اعلام کردند قانون جدیدی درباره ایمنی هسته‌ای در این کشور آماده تصویب است که به جلوگیری از وقوع حوادث و یا رسیدگی به آن‌ها کمک خواهد کرد و توسعه این صنعت را افزایش خواهد داد.

ایمنی در صنعت هسته‌ای چین به دلیل افزایش صادرات فناوری‌های هسته‌ای این کشور، به طور فزاینده‌ای افزایش یافته است. چین هم اکنون توافق‌نامه‌هایی را برای احداث راکتورهای هسته‌ای در آرژانتین، رومانی، مصر و کنیا به امضا رسانده است.

چین در نظر دارد در دهه آینده میلادی در داخل خاک خود 60 نیروگاه هسته‌ای دیگر احداث کند؛ به طوری که مجموع ظرفیت داخلی این کشور تا سال 2020 به 58 گیگاوات افزایش خواهد یافت.

خبرگزاری دولتی شین هوا به نقل از یک کمیته مربوط در پارلمان چین نوشت پکن برای حصول اطمینان بهتر و بیشتر درباره ایمنی هسته‌ای، جلوگیری از حوادث احتمالی و رسیدگی به آن‌ها و نیز توسعه صنعت هسته‌ای این کشور، نیازمند وضع این قانون بوده است.

این خبرگزاری افزود قانون جدید به منظور نظارت و مدیریت ریسک‌های مربوط به احداث تاسیسات هسته‌ای، متوقف کردن فعالیت آن‌ها و چگونگی رسیدگی به زباله‌های اتمی طراحی شده است.

شین هوا همچنین نوشت قانون‌گذاران چینی باور دارند اکنون زمان مناسبی برای تصویب این قانون است. به این ترتیب، به نظر می‌رسد این طرح پیشنهادی در روز جمعه به تصویب برسد.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در سال گذشته گزارشی درباره ایمنی هسته‌ای چین منتشر کرد که در آن آمده بود چین در ایمنی هسته‌ای با قدرت عمل کرده است؛ با این‌حال، در برخی از موارد مانند مدیریت پسماند اتمی و نیروگاه‌های قدیمی همچنان جای کار باقی است.

وزارت محیط زیست چین در ماه فوریه اعلام کرد یک تولیدکننده قطعاتی که در نیروگاه‌های هسته‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرند را به علت نقض دستورالعمل‌های ایمنی جریمه کرده است.

همچنین، روز دوشنبه، شین هوا در خبری دیگر اعلام کرد آژانس بین المللی انرژی اتمی به درخواست نهاد نظارتی انرژی اتمی چین، نخستین ارزیابی امنیتی هسته‌ای را از این کشور آغاز کرده است.

شین هوا نوشت: «در این ارزیابی 10 روزه، آژانس سامانه امنیتی هسته‌ای چین، قوانین و نظارت دولتی بر آن را مورد بررسی قرار می‌دهد و از نیروگاه‌های واقع در استان چجیانگ بازدید می‌کند.»

بر اساس گفته‌های مقامات چین، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی سامانه‌های امنیتی هسته‌ای چین را بررسی کرده و برای بهبود آن پیشنهاداتی را مطرح خواهد کرد.

انتهای پیام/

 

قوانین ایمنی در صنعت هسته‌ای چین

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار