استعداد‌های برتر دانش‌آموزی در نقاط کمتر برخوردار این استان شناسایی می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛حمزه امیری، رئیس بنیاد ملی نخبگان لرستان، ظهر امروز در جشنواره طرح دوست علمی ویژه دانش‌آموزان که در سالن جلسات کمیته امداد لرستان برگزار شد گفت: یکی از اهداف بنیاد نخبگان شناسایی استعداد‌های برتر در جای‌جای کشور است و یکی از مجموعه‌هایی که می‌تواند استعداد‌های برتر را به ما معرفی کند کمیته امداد است که با طرح دوست علمی که در بنیاد ملی طراحی شده همین هدف را دنبال می‌کند.

وی افزود: این طرح با هدف شناسایی استعداد‌های برتر در نقاط کمتر برخوردار از نظر اقتصادی و در جهت توانمند کردن این استعداد‌ها توسط بنیاد ملی نخبگان با همکاری دیگر دستگاه‌های اجرایی برگزار می‌شود.

رئیس بنیاد ملی نخبگان لرستان گفت: در بنیاد ملی نخبگان قریب به ۱۴ هزار مستعد و نخبه وجود دارد و یکی از اهداف این طرح این است که بین افراد مستعد شناسایی شده در نقاط کمتر برخوردار و افراد مستعد تحت حمایت بنیاد ملی نخبگان ارتباط و تعاملی برقرار شود.
وی یادآور شد: در استان لرستان افرادی شناسایی شده‌اند که جزو برگزیدگان جشنواره‌های برتر همچون علامه هستند و این توانایی در دانش آموزان این منطقه وجود دارد که جزو دانش آموزان برترکشور باشند.

امیری گفت: سالانه در کشور باید ۹۵۰ هزار فرصت شغلی ایجاد و ۹۵۰ هزار نفر شاغل شود که دولت تنها ۳.۵ درصد از این میزان را می‌تواند جذب کند و چیزی نزدیک به ۹۶ درصد افرادی که دنبال شغل هستند باید از طریق بخش خصوصی مشغول به کار شوند.

وی در ادامه گفت: در صورت تحقق این طرح دانش‌آموزان از همان مقطع دانش‌آموزی می‌توانند با محیط کسب‌وکار آشنا شوند که برای این کار از حضور اساتید مجرب در مقاطع تحصیلات دانشگاهی عالی استفاده خواهیم کرد تا دوره‌های تکمیلی در حوزه‌های درسی برای دانش آموزان مستعد برگزار شود.

انتهای پیام/ د

 استعداد‌های برتر دانش‌آموزی در نقاط کمتر برخوردار استان لرستان شناسایی می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.