مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان از افتتاح 10 مجتمع خدمات رفاهی بین راهی در خوزستان به مناسبت هفته دولت در استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، مسعود مصدقی، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان در حاشیه آیین بهره برداری از این پروژه ها گفت : ۷۷ نقطه برای راه اندازی مجتمع های خدمات رفاهی جانمایی شده که با همکاری بخش خصوصی می توان این فعالیت عمرانی را توسعه داد.
وی با اشاره به 180 میلیارد ریال هزینه راه اندازی این 10 مجتمع بیان داشت: با بهره برداری از این پروژه ها برای 115 نفر در بخش خصوصی اشتغالزایی شده است.
مصدقی اذعان کرد: این مجتمع ها در جاده های اهواز -اندیمشک، اهواز - آبادان، کمربندی اهواز 2 مجتمع، شوشتر- گتوند، آبژدان- لالی، امیدیه - ماهشهر، ماهشهر - رامشیر، بستان - چذابه و بهبهان - گچساران به بهره برداری رسید.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان افزایش مجتمع های بین راهی را زمینه ای برای استراحت و رفع خستگی رانندگان و کاهش حوادث عنوان کرد و اظهار داشت: گام یک و 2 مجتمع های خدمات رفاهی شامل جایگاه سوخت، نمازخانه، سرویس بهداشتی، رستوران، اقامتگاه،خدمات خودرویی و توقفگاه است.
این مقام مسئول خوزستان را رتبه دوم تعداد مجتمع خدمات رفاهی بین راهی معرفی کرد و افزود: خوزستان با داشتن ۴۳ مجتمع خدمات رفاهی بین راهی نسبت به طول راه ها مقام 18 و از نظر تعداد مجتمع ها پس از اصفهان رتبه دوم را دارد.
وی تردد سالیانه در راه های اصلی خوزستان را 120 میلیون تردد اعلام و بیان کرد: خوزستان با ۱۴ هزار کیلومتر راه به دلیل دارا بودن وسعت منطقه، مرز آبی، مرز خاکی و ترانزیت بودن جاده های آن، تردد بسیار بالایی دارد.
مسعود مصدقی اظهار داشت: با فراخوان جذب سرمایه گذار می توانیم تعداد مجتمع های خدمات رفاهی را در خوزستان افرایش دهیم که نیاز به همکاری همه دستگاه های اجرایی است.
وی گفت: پیش از دولت یازدهم به ازای هر ۴۳۰ کیلومتر یک مجتمع خدمات رفاهی در جاده های خوزستان وجود داشت که این مسافت اکنون به ۲۰۰ کیلومتر کاهش یافته که باعث افزایش ضریب ایمنی جاده ها می شود.
انتهای پیام/گ

بهره برداری از مجتمع های خدمات رفاهی در خوزستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.