معاون مدیر کل کمیته بین‌المللی صلیب سرخ گفت: هلال احمر ایران علاوه بر برطرف کردن نیازهای داخلی، نقش مهمی را در جوامع بین‌المللی ایفا می‌کند.

هلال احمر ایران نقش مهمی در جوامع بین‌المللی داردبالتازار معاون مدیر کل کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به چالش‌های بشردوستانه اظهار داشت: ما با چالش‌های مختلفی در سطح دنیا مواجه هستیم که مهم‌ترین آن‌ها بلایای طبیعی است.

وی با اشاره به کشورهایی که با مخاطرات خاصی روبرو هستند، گفت: تعدادی از کشورها تحت تاثیر مخاطرات، تغییرات آب و هوایی قرار دارند که این موضوع موجب مهاجرت مردم این نواحی شده است.

معاون مدیر کل کمیته بین‌المللی صلیب سرخ با اشاره برگزای نشست همگرایی منطقه جنوب شرق و غرب آسیا، بیان کرد: در این جلسات تنها قصد مطرح کردن چالش های کنونی را نداریم، بلکه باید به موضوعات و مسائل آینده و راهکارهای آن‌ها نیز بپردازیم.

بالتازار ادامه داد: اگر به گذشته نگاه کنیم بسیاری از کمک‌های امدادی ما مربوط به توزیع غذا بود، امروز این قدرت را داریم تا پول نقد در اختیار مردم قرار دهیم تا غذای مورد نیاز خود را تأمین کنند.

وی با اشاره به نقش هلال احمر ایران در جوامع بین‌المللی گفت: هلال احمر ایران تنها پاسخگوی نیازهای مردم داخل ایران نیست، بلکه یکی از قوی‌ترین جمعیت‌ها برای کمک رسانی به مردم سراسر دنیا در مواقع بلایای طبیعی است.

انتهای پیام /

برچسب ها: هلال احمر ، ایران ، جوامع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار