آیین‌های سوگواری سالروز شهادت جانسوز حضرت امام محمد باقر (ع) در چهارمحال و بختیاری برپا می‌شود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ همزمان با ۷ ذی الحجه سالروز شهادت مظلومانه و سراسر حزن و اندوه پنجمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت حضرت امام محمد باقر (علیه السلام)، آیین‌های سوگواری و عزاداری در چهارمحال و بختیاری برپا می‌شود.

این مراسمات از عصر امروز دوشنبه ۶ شهریور ۹۶ تا پایان فردا سه شنبه در مساجد، حسینیه ها، تکایا و بقاع متبرکه سراسر استان ادامه دارد.

سخنرانی، روضه خوانی و نوحه خوانی، سینه زنی و زنجیرزنی با راه اندازی دسته جات عزاداری و توزیع نذورات مردمی از برنامه‌های این روز با شرکت اقشار مردم است.

حضرت امام محمد باقر (علیه السلام) در سوم ماه صفر (و طبق برخی روایات اول ماه رجب) سال ۵۷ هجرى قمری در مدینه منوره متولد شدند. پدر بزرگوارشان حضرت سیدالساجدین امام زین العابدین (ع) و مادر گرامیشان فاطمه بود. لقب ایشان «باقرالعلوم» است. دوره امامت آن حضرت (ع) پس از شهادت پدر بزرگوارشان، ۱۹ سال به طول انجامید.

امام محمد باقر (ع) سرانجام در هفتم ذی الحجه سال ۱۱۴ هجری در سن ۵۷ سالگی و با توطئه هشام بن عبدالملک از خلفای ملعون اموی در مدینه منوره مسموم شد و به شهادت رسید.

پیکر پاکشان در قبرستان بقیع در مدینه به خاک سپرده شد و در کنار قبور نورانی پدر، عمو و فرزند ارجمندشان، ملجاء و زیارتگاه عاشقان و ارادتمندان است.

انتهای پیام/خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.