شهرکرد؛

سوگواری سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع)

آیین‌های سوگواری و عزاداری سالروز شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع) در چهارمحال و بختیاری برپا شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ همزمان با ۲۵ شوال المکرم، آیین‌ها و مراسم سوگواری و عزاداری سالروز شهادت مظلومانه و جانسوز رئیس مذهب شیعه و بنیانگذار فقه جعفری حضرت امام جعفر صادق (علیه السلام) با شرکت پرشور اقشار مردم در مساجد، حسینیه ها، تکایا و بقاع متبرکه سراسر استان چهارمحال و بختیاری برپا شد.

سخنرانی، روضه خوانی و نوحه خوانی با راه اندازی دسته جات سینه زنی و زنجیرزنی و توزیع نذورات مردمی از برنامه‌های این روز با سیاه پوش کردن اماکن مذکور و همچنین معابر و خیابان‌ها و سردرب ادارات و ساختمان‌های دولتی و عمومی بود.

حضرت امام جعفر صادق (علیه السلام) در ۱۷ ربیع الاول سال ۸۳ هجرى قمری در مدینه منوره متولد شدند. پدر بزرگوارشان حضرت امام محمد باقر (ع) و مادر گرامیشان ام فروه بود. کنیه آن حضرت (ع) هم «ابو عبدالله» و لقبشان «صادق» است. دوره امامت آن حضرت (ع) پس از شهادت پدر بزرگوارشان، ۳۴ سال به طول انجامید. امام جعفر صادق (ع) در سال ۱۴۸ هجرى و در سن ۶، ۵ سالگی به دنبال توطئه منصور دوانیقى خلیفه ملعون عباسى در مدینه منوره مسموم و به شهادت رسیدند و پیکر پاکشان در قبرستان بقیع در کنار قبر نورانی پدر و جدّ عزیز و عموی ارجمندشان حضرت امام حسن مجتبى (ع) به خاک سپرده شد.

انتهای پیام/ش

آیین‌های عزاداری سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع)

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار