پایه گذار کمیسیون محیط زیست شورای چهارم شهر انديمشک از شوراها خواست با تشکیل کمیسیون محیط زیست به فکر آینده اش باشند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، مهدی قلی کیانی، پایه گذار راه اندازی کمیسیون محیط زیست شورای چهارم شهر انديمشک در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان اهواز بیان داشت: محیط زیست از مهم ترین مسائل و دغدغه های انسان امروز است، چرا که ادامه حیات، بهزیستی و آرامش در زندگی از حقوق اولیه و نیازهای طبیعی می باشد و انسان برای ادامه حیات خود به محیط زیستی سالم، پرطراوت و زیبا نیاز دارد.
وی تصریح کرد: محیط زیست امروزه به شدت مورد تهدید قرار گرفته و می رود تا به نابودی کشانده شود و عواقب آن چیزی جز به خطر انداختن حیات آدمی نیست.
قلی کیانی با اشاره به آیه ای از قرآن و سخنی از حضرت امام خمینی ( ره) در باب محیط زندگی اظهار کرد: اولین و مهم ترین دغدغه ما باید مهم شمردن و سالم و پاک نگهداشتن محیط پیرامون خود باشد و در راه حفظ آن برای پرورش انسان های بهتر و ایجاد زندگی بهتر بکوشیم.
این مقام مسئول درباره کمیسیون محیط زیست خطاب به شورای پنجم گفت: مسائل و مشکلاتی بوده که 4 سال برای برطرف کردن آن تلاش نمودیم و بسیاری از آن ها برطرف شد، اما هنوز برای رسیدن به ایده آل لازم است مشکلات شناخته شود، محدودیت ها فهمیده شود و امکانات پیدا گردد.
وی به عنوان پیشنهاد دهنده و ارائه کننده طرح تشکیل کمیسیون محیط زیست در شورای چهارم در توصیه ای زیست محیطی به شورای پنجم اذعان کرد: حفظ این کمیسیون و تلاش در راستای پیشرفت و فعالیت هرچه بیش تر آن است که موجب اعتلای فرهنگ محیط زیستی و فعالیت های مثمرثمر عمومی در راستای حفظ محیط زیست می گردد.
این کارشناس ارشد حقوق پیرامون کمیسیون محیط زیست شورای چهارم اظهار داشت: در ابتدای طرح کمیسیون موانع و مشکلات بسیاری بر سر راه تشکیل آن قرار داشت و بسیاری از دوستان و همکاران خودمان و همچنین دیگر افراد و مسئولین با آن مخالفت می کردند، اما پیگیری های مستمر و رایزنی های بسیار سبب شد تا پس از یک بار رد شدن، در مرحله دوم این طرح تصویب گردد و با تلاش فعالان محیط زیستی، همکاران و مردم عزیز اندیمشک فعالیت های بسیاری صورت پذیرد و نتیجه آن در اعتلای فرهنگ محیط زیستی شهرستان چنان مشهود است که هیچ انکاری یارای چشم پوشی از آن را ندارد.
مهدی قلی کیانی در پیشنهادى به شورای پنجم تصریح کرد: پیشنهاد بنده به عنوان عضو شورای چهارم در شهر اندیمشک به شوراهای جدید استان این است که این کمیسیون را در تمام شهرهای استان تاسیس نموده و فعالیت های آن را به عنوان نماینده مردم و بزرگ ترین نهاد مردمی به جد پیگیری نمایند و بدانیم که بی شک آثار اینگونه فعالیت ها در زندگی شهری، روحیه مردم، مشارکت عمومی، مسئولیت پذیری و پیشرفت مدنی بسیار زیاد است.
این مدرس حقوق دانشگاه در پایان اذعان داشت: امید است که همواره در تمامی امور وکالت مردم را مدنظر قرار دهیم و خود را نماینده مردم برای احقاق حقوق شهروندی و خدمات هرچه بهتر بدانیم.
کمیسیون محیط زیست شورای چهارم شهر انديمشک با همراهی فعالان مردمی و سازمان های مردم نهاد محیط زیست پایان دوره 4 ساله فعاليت خود را با کاشت 7 نهال به یاد 7 شهید انديمشکى مدافع حرم ماندگار کردند.
انتهای پیام/گ

به فکر آینده محیط زیست باشیم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.