نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان و پاکستان قرار است برای مذاکره با مقامات پاکستانی فردا دوشنبه وارد اسلام‌آباد شود.

نماینده ویژه آمریکا در پاکستان و افغانستان به اسلام‌آباد می‌رودبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، آلیس ویلز نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان و پاکستان قرار است برای مذاکره با مقامات پاکستانی فردا دوشنبه وارد اسلام‌آباد شود.

نماینده ویژه آمریکا سفر دوره‌ای خود به شبه‌قاره را از پاکستان آغاز می‌کند و قرار است بعد از آن راهی «بنگلادش» و «سری‌لانکا» شود.

به گزارش دیلی پاکستان، آلیس ویلز قرار است ضمن ملاقات با مقامات دولتی، مقامات سیاسی و بازرگانان درباره همکاری بین کشورهای منطقه به سرپرستی آمریکا رایزنی کند.

سفر نماینده ویژه آمریکا به پاکستان در شرایطی انجام می‌شود که مقامات پاکستانی و مردم این کشور نسبت به تعیین استراتژی واشنگتن در افغانستان و سخنان ترامپ خشمگین هستند.

بعد از تعیین استراتژی تازه واشنگتن در افغانستان آلیس ویلز اولین مقام آمریکایی است که سعی دارد با مقامات پاکستانی مذاکره و از آنها دلجویی کند.

این سفر در حالی انجام می‌شود که «جان نیکلسون» فرمانده نیروهای آمریکایی مستقر در افغانستان گفت: مذاکره با پاکستان جهت جلب رضایت این کشور برای نابودی مخفی‌گاه‌های طالبان آغاز شده است.

ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا بعد از تعیین استراتژی خود در افغانستان گفت: پاکستان با ادامه اقدامات خود در پناه دادن به افراط‌گرایان در آینده بسیار ضرر خواهد کرد زیرا این کشور به تروریست‌هایی پناه می‌دهد که با واشنگتن می‌جنگند.

وی افزود: ما تا کنون میلیاردها دلار به پاکستان کمک کرده‌ایم اما آنها همچنان به افراط گرایان پناه می‌دهند.

در پی سخنان ترامپ مردم پاکستان با برپایی تظاهرات سراسری اتهامات آمریکا و اقدامات این کشور در منطقه را محکوم کردند.

«خواجه محمد آصف» وزیر امور خارجه پاکستان سفر از پیش تعیین شده خود به آمریکا را لغو کرد و قرار است با سفر به روسیه، چین و ترکیه برای مقابله با استراتژی تازه واشنگتن با دوستان منطقه‌ای متحد شود.

در اجلاس کمیته امنیت ملی که ریاست آن را «شاهد‌خاقان‌عباسی» نخست وزیر پاکستان به عهده داشت، به شدت از استراتژی تازه آمریکا در افغانستان انتقاد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار