ساماندهی و مرمت دیوار پوسته شمالی خانه سید حسین بهشتی آغاز شد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین گفت: در مرمت دیوار پوسته شمالی خانه سید حسین بهشتی اقداماتی چون ساخت ازاره، مرمت زیربندی دیوار بدنه خیابان شهرداری به متراژ ۳۰ متر مربع، اجرای قاب بندی آجری به ارتفاع ۷ متر و به مساحت ۲۰۰ متر مربع، اجرای هره‌های آجری داخل قاب بندی های ۶ متری و بندکشی دیوار پیش بینی شده است.

محمدعلی حضرتی ها ، هزینه اجرای این طرح را ۵۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات ملی این اداره کل و در قالب اجرای طرح مشارکتی با مالک بنا بیان کرد.

به گفته حضرتی ها ، خانه تاریخی سید حسین بهشتی واقع در تقاطع خیابان شهرداری و فردوسی از بناهای تاریخی متعلق به اواخر دوره قاجار و اوایل پهلوی در شهر قزوین است که با توجه به قدمت تاریخی اثر و ویژگی‌های ارزشمند معماری آن شامل نورگیرهایی با پوشش قوسی شکل، کتیبه‌های تزیینی با نقوش اسلیمی و گیاهی در طاق نماهای ورودی و آجرکاری برجسته تزئینی در نمای خارجی بنا، در اولویت پروژه‌های این اداره کل قرار گرفت .

خانه تاریخی سید حسین بهشتی به مساحت هزار و ۲۰۰ متر مربع در تاریخ ۲، ۵ اسفند ۱۳۷۹ با شماره ۳۶۷۶ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/

 

ساماندهی  دیوار پوسته شمالی خانه  بهشتی قزوین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.