درخواست‌ها در مصر برای ازسرگیری روابط دیپلماتیک با سوریه و فعالسازی هماهنگی بین دو کشور برای مبارزه با تروریسم رو به افزایش است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از  العالم، درخواست احزاب و شخصیت‌های سیاسی و اجتماعی در مصر برای ازسرگیری روابط دیپلماتیک با سوریه و فعالسازی هماهنگی بین دو کشور برای مبارزه با تروریسم رو به افزایش است.

انتظار می رود مجلس نمایندگان مصر، نتایج یک تحقیق را درباره گام‌های از سرگیری روابط مصر با سوریه برای عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور این کشور بفرستد.

خبرنگار العالم در قاهره در گزارشی گفت درخواست‌ها برای ازسرگیری کامل روابط دیپلماتیک بین قاهره و دمشق متوقف نمی شود. این درخواست را سیاستمداران ، هنرمندان و ادبا مطرح کرده اند. آنان در بیانیه ای که بیش از صد شخصیت مصری امضا کرده اند خواستار ازسرگیری روابط با دمشق شده اند.

محمد سید احمد استاد جامعه شناسی سیاسی گفت: «شخصیت های مصری در بیانیه خود بر ازسرگیری کامل روابط دیپلماتیک با سوریه و  فعالسازی نقش مصر و سوریه در مبارزه با تروریسم و لزوم فعالسازی توافق نامه مشترک دفاع عربی تأکید کردند.»

امضا کنندگان این بیانیه تأکید کردند کاهش سطح روابط بین دو طرف، تصمیمی است که محمد مرسی، رئیس جمهور برکنار شده مصر گرفته بود و عاقلانه نیست که این وضع پس از رفتن مرسی ادامه یابد.

اسامه الدلیل نویسنده و خبرنگار روزنامه الاهرام گفت: تصمیم بستن سفارت مصر در سوریه یکی از نادرست‌ترین تصمیمات در تاریخ سیاست خارجی مصر بود و این تصمیم در زمانی گرفته شد که مصر در حال عبور از شرایط استثنایی بود و تصور می کنم هدف بیانیه ای که بیش از صد سیاستمدار و روشنفکر و اصحاب رسانه امضا کردند حفاظت از امنیت ملی مصر است.

انتهای پیام/

درخواست بیش از 100 شخصیت مصری برای از سرگیری کامل روابط مصر و سوریه

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۴ ۰۵ شهريور ۱۳۹۶
مصر خاین و اسب تروا عربستان در سوریه ، ؟؟..
آخرین اخبار