مدیرعامل سازمان تاکسیرانی تبریز از رفع بسیاری از مشکلات بیمه تامین اجتماعی تاکسیرانان تبریز خبر داد.

رفع بسیاری از مشکلات بیمه تامین اجتماعی تاکسیرانانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛فرخ جلالی مدیرعامل سازمان تاکسیرانی تبریز ، بخشنامه ابلاغی سازمان تامین اجتماعی به ادارات کل استانها برای اجرای تبصره (۱) ماده واحده قانون بیمه تامین اجتماعی رانندگان حمل ونقل بار و مسافر بین شهری مبنی بر ارائه مزایای مندرج در قانون تامین اجتماعی و تعمیم آن به رانندگان عمومی حمل ونقل بار و مسافر درون شهری که فاقد رابطه مزد بگیری بوده و بصورت انفرادی یا گروهی حق بیمه پرداخت میکنند را تشریح کرد.

فرخ جلالی ادامه داد: به موجب این بخشنامه منبعد غرامت دستمزد ایام بیماری تاکسیرانان بیمه شده نیز همانند رانندگان حمل ونقل عمومی بین شهری به این شرح پرداخت خواهد شد:

۱- بیمه شده می بایست مدارک مربوط به ایام استراحت پزشکی را حداکثر ظرف یکماه از تاریخ شروع استراحت یا تاریخ ترخیص از بیمارستان ( در موارد بستری) به شعبه ارائه نماید. پذیرش گواهی استراحت پزشکی که خارج از مهلت مذکور ارائه میگردد منوط به ارائه مدارک و مستندات درمانی و تایید اداره کل استان خواهد بود

۲- پرداخت غرامت دستمزد ایام بیماری یا کمک بارداری منوط به واریز حق بیمه تا روز قبل از شروع استراحت پزشکی میباشد

۳- رانندگان مذکور می بایست در تاریخ شروع استراحت پزشکی حسب مورد دارای کارت هوشمند رانندگی ، پروانه تاکسیرانی یا مجوز اشتغال معتبر از مراجع ذیصلاح باشند.

۴- گواهی های استراحت پزشکی لغایت ۶۰روز در سال می بایست به تایید شورای پزشکی و مازاد بر ۶۰روز در سال به تایید کمیسیون پزشکی برسند.

۵- گواهی پزشکی مربوط به کمک بارداری (مرخصی زایمان) نیاز به تایید مراجع پزشکی ندارد.

۶- تکمیل فرم معرفی بکار و استعلام وضعیت مبنی بر تایید عدم اشتغال بکار رانندگان درون شهری در مدت استراحت پزشکی یا مرخصی زایمان به عهده مرجع ذیصلاح صادر کننده پروانه کار یا مجوز اشتغال میباشد.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی تبریز در پایان ضمن تقدیر و تشکر از مقامات محترم استانی و کشوری بعلت پیگیری و رفع مشکلات بیمه تامین اجتماعی تاکسیرانان افزود: از حدود دو سال قبل پرونده رانندگان جدیدی که با دریافت پروانه تاکسیرانی بعنوان راننده تاکسی شروع به فعالیت کرده اند توسط بیمه تامین اجتماعی پذیرش نمیشود لذا ازنمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی و تمامی مسئولین ذیربط دولتی انتظار میرود در خصوص این عزیزان نیز اقدامات لازم را انجام دهند تا تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرارگرفته و از مزایای فوق بهرمند شوند .

انتهای پیام/خ

 رفع مشکلات بیمه تامین اجتماعی تاکسیرانان درآذربایجان شرقی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
اسفنديار شيري
۲۱:۴۴ ۲۹ دی ۱۳۹۶
سلام خسته نباشيد ايا راننده تاكسي بيمه تكميلى شامل می شود
آخرین اخبار