عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت:مناطق آزاد در رونق اقتصادی تاثیرگذارند و نباید به بهانه قاچاق مانع از فعالیت این مناطق شد.

محمود بهمنی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگارصنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه مناطق آزاد به محلی برای قاچاق کالا مبدل شده، گفت: مسئولان معتقدند که قسمت عمده قاچاق کالا از طریق کوله بری است اما این گونه نیست و سهم کوله بری در قاچاق بسیار ناچیز است.

وی افزود: کل قاچاق کوله بری به 400 میلیون دلار هم نمی رسد و اصل قاچاق جای دیگر است و مبادی رسمی نقش بسزایی در این امر دارند.

بهمنی با اشاره به کارکردهای مناطق آزاد بیان کرد: ایجاد مناطق آزاد با هدف توسعه صادرات و بومی کردن اشتغال صورت گرفت و اگر روند فعالیت در این مناطق اصلاح شود می تواند تاثیر گذار باشد و نمی توان به بهانه قاچاق مانع از فعالیت این مناطق شد.

وی تصریح کرد: ضوابط ، قوانین و مقررات بر مناطق آزاد اجرایی نشده و در خلا نظارتی این مناطق از اهداف خود دور ماندند وحتی خلاف جهت سیاست گذاری ها عمل کرده اند و به همین دلیل در ایجاد مناطق آزاد جدید(که لایحه آن از سوی دولت به مجلس داده شد) باید حساسیت بیشتری به خرج داد.

بهمنی با اشاره به اینکه برنحوه فعالیت ها این مناطق نظارت خوبی انجام نشده،تاکید کرد: امکانات و شرایط صادرات در این مناطق فراهم نشده، ضمن اینکه نگاه به این مناطق بعنوان محلی برای خروج کالاست ،در حالیکه هدف از ایجاد آنها چیز دیگری بود.

وی در پایان بیان کرد: عملکرد مناطق آزاد در کمیسیون اقتصادی مجلس در حال بررسی است و بزودی نظر نهایی را به صحن مجلس اراده خواهیم داد.

انتهای پیام/

 اهداف مناطق آزاد محقق نشده است

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار