رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان آران و بیدگل از انتخاب اقامتگاه بوم گردی خانه باغ شاکر به عنوان برترین اقامتگاه بوم گردی استان اصفهان خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،جواد صدیقیان امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به برسی های کارشناسان معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان در میان ۲۰۸ اقامتگاه بوم گردی، خانه باغ شاکر به عنوان برترین اقامتگاه بوم گردی استان اصفهان معرفی شده و در هفته گردشگری و روز جهانی جهانگردی در مراسمی از مدیریت اقامتگاه بوم گردی خانه باغ شاکر تقدیر خواهد شد.

وی اضافه کرد: پروانه بهره برداری اقامتگاه بوم گردی خانه باغ شاکر در تاریخ ۸ دیماه ۱۳۹۵ به شماره ۹۰۰۲/۱۲۳/۹۵۲ صادر و با کد شناسه ملی ۴۴/۰۴۷/۰۴/۱۸/۳۹۵ در فهرست تاسیسات گردشگری سازمان میراث فرهنگی قرار گرفت و با بهره برداری از این اقامتگاه فرصت اشتغال برای ۱۰ نفر به طور مستقیم و غیر مستقیم فراهم شد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آران و بیدگل با اشاره به قدمت این بنای تاریخی گفت: مجموعه خانه باغ شاکر یکی از زیباترین اثرهای فرهنگی- تاریخی شهرستان آران و بیدگل است که در اوایل دوره قاجار منطبق با اصول معماری سنتی مناطق کویری، در زمینی به مساحت تقریبی ۶۶۰۰ متر مربع و با فرم هندسی ذوزنقه طراحی و احداث شده است.

این مجموعه مشتمل بر سه عنصر فضائی باغ، عمارت و برج و بارو است که در جبهه شمالی باغ، برج و بارو و در جبهه جنوبی آن، عمارت بادگیر قرار دارد.

 

انتهای پیام/م

 

برترین اقامتگاه بوم گردی استان اصفهان معرفی شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.