مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان گفت :رتبه نخست بوم گردی کشور به استان اصفهان اختصاص دارد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،فریدون اللهیاری، دیروزدر حاشیه بازدید از چند اثر تاریخی در کاشان در گفت و گو با خبرنگاران گفت :این استان با فعالیت 200  اقامتگاه بوم گردی رتبه نخست کشور را دارد.
 
وی، بهره برداری 155 اقامتگاه بوم گردی در سال گذشته در استان اصفهان را یادآورشد و افزود: با وجودی که فعالیت‌های بوم گردی مختص بخش خصوصی است اما برای توسعه فعالیت‌های روستایی و منطقه های کمتر توسعه یافته استان اصفهان، اقدامهای لازم در دستور کار اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان قرار گرفته است. 
 
به‌گفته‌وی، یک میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت نیز ازطرف سازمان میراث فرهنگی و بانک کارآفرینی در سال گذشته برای ایجاد اقامتگاه های بوم گردی در این استان واگذار شد که با توجه به پیش‌بینی‌ها،سرمایه‌های لازم در این زمینه جذب خواهدشد. 
 
اللهیاری، در خصوص کمبود نیروی انسانی در اداره کل و اداره میراث فرهنگی شهرستانهای استان اصفهان نیز با اشاره به شعار سال مبنی بر «اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال» تصریح‌کرد: نیروی انسانی سازمان میراث فرهنگی را بخش خصوصی و مردم تامین می کنند.
 
وی، وظیفه میراث را کاهش تصدی گری و افزایش مشارکهای مردمی دانست و گفت: یکی از محورهای کاری میراث فرهنگی استان اصفهان در دو سال گذشته موضوع ساختار تشکیلاتی  میراث فرهنگی بوده است که در برخی شهرستانهای بدون حصور سازمانی میراث فرهنگی با تمهیدات اندیشیده شده، اداره میراث فرهنگی تاسیس و دارای تشکیلات شده است.
 
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان افزود :در برخی مجموعه بناهای تاریخی این استان با کاهش نیرو مواجه هستیم که تلاش می شود در چهارچوب برنامه ها و سیاستهای سازمان میراث فرهنگی و در مسیر قانونی این کمبودها را برطرف کنیم.
 
سفر زهرا احمدی پور رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور به همراه مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان به کاشان با بازدید از مجموعه باغ تاریخی فین، خانه های تاریخی بروجردیها، عامریها و مرکز هنرهای سنتی و صنایع دستی کاشان،  بازدید از شهر زیر زمینی نوش آباد پایان یافت.
 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.