وزیر جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ایرانی زنده، پر نشاط و در تکاپوست و در تمام ادوار، با نفس هنر زنده مانده است.

عباس صالحی:به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ عباس صالحی وزیر جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی، با حضور در آیین تکریم و معارفه وزرای پیشین و جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی، گفت: برای من توفیق بزرگی است که در جمع اصحاب فرهنگ و هنر هستم. امروز فرصتی برای خدمت به آنهایی فراهم شده که تلاش می‌کنند، فضای فرهنگ و هنر آلوده نشود. اگر پزشکان طبیبان جسم هستند، هنرمندان طبیبان روح هستند.

وی اظهار داشت: فرهنگ هوای درگذر و پر نفس جامعه است. باید به اندازه کافی همه تنفس کنند و همواره اهالی فرهنگ و هنر و رسانه، برای پاکی این هوا تلاش می‌کنند. امروز توفیق الهی می‌دانم که بتوانم، در راه مساعدت فرهنگ و هنر گام بردارم. تلاش می‌کنم همدم خوبی برای اصحاب فرهنگ و هنر باشم.

وزیر ارشاد دولت دوازدهم تصریح کرد: ایرانی، جانش به فرهنگ و هنر و ادبش زنده است. همه جا ما را با فرهنگمان می‌شناسند. حیف است که امروز نام ما با نامی دیگر قرین شود.  بد است که نام ایران امروز با ایران هراسی یکی شود؛ البته ما تنها از فرهنگ و هنر گذشته ارتزاق نمی‌کنیم؛ هنر و فرهنگ امروز نیز با نشاط است.

وی در ادامه خطاب به جهانگیری گفت: امروز هیچ کالایی به اندازه هنر جهانی نیست. الآن ما را با سینما، جایزه اسکار، تابلوی نقاشی و هنرهای نمایشی پرشکوهمان می‌شناسند. ایرانی زنده است، پر نشاط است و در تکاپو. در تمام ادوار، ایرانی با نفس هنر زنده مانده است.

 

وزیر ارشاد: ما مسئولان به شنیدن محتاج تریم تا گفتن

صالحی در ادامه بیان کرد: ما مسئولان به شنیدن محتاج تریم تا گفتن. ما سه چالش عمده در عرصه فرهنگی کشورمان داریم. اول اینکه؛ در حوزه فرهنگ تکثر فرهنگی وجود دارد که عمل فرهنگی را مشکل ساخته و استراتژی گفتگو برای رفع این چالش است. باید برای رفع سوءتفاهم‌ها حرکت کنیم.

وی افزود: چالش دوم که در برابر حوزه فرهنگ است، حقوق فرهنگی و اجتماعی است. آحاد جامعه باید به حقوق خود آشنا باشند و توجه به حقوق مردم وظیفه مسئولان است.

وزیر ارشاد در پایان اظهار داشت: چالش سوم، استفاده درست از فرصت جهانی شدن است.  ما در همه حوزه‌ها حرفی برای گفتن داریم و فرهنگ و ادب ایران ارزش افزوده ایران است و در سطح بالا در جهان قابلیت رقابت دارد. امروز جای جای ایران، فضایی برای بروز خلاقیت ادبی، هنری و فرهنگی است. امروز ایران سرای فرهنگ و ادب است نه تهران. نسل جوان سرمایه بزرگ فرهنگ و هنر ایران محسوب می شوند. باید از این سرمایه‌ها بهره برد.

 

 انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار