مدیرعامل بانک کشاورزی کشور در کرمان از افزایش تسهیلات به صادرکنندگان محصولات برند کشاورزی خبرداد.

افزایش اعتبار محصولات برندکشاورزیبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  مرتضی شهید زاده در جلسه شورای عالی پسته استان کرمان گفت: در سال گذشته اعتبارات خوبی برای چند محصول از جمله پسته، خرما، زعفران به عنوان محصولات برند، معتقدیم باید تولید ثروت کنند ،گذاشته شد وه امسال نیز اعتبارات آن افزایش می یابد.

وی افزود: صادرات این محصولات باید بتواند شفاف بوده و بازگشت منابع فروش این محصولات را تضمین کرده و کاری کنیم در تولید استاندارد موثر باشد و بورس کالا در در این حوزه در نخستین جایی که اجرایی می شود، استان کرمان است.

شهیدزاده تصریح کرد: منع و محدودیتی برای معاملات پسته در بورس کالا نخواهیم داشت.

مدیرعامل بانک کشاورزی کشور اظهارکرد: فعالیت‌های صادراتی سنتی را نیز مانند گذشته پشتیبانی و سعی می‌کنیم 100 میلیارد تومان بیش از سال قبل منابع در اختیار روش سنتی بگذاریم.

وی با اشاره به ایجاد صندوق پسته در شهرهای پسته خیز کشور گفت: از سال گذشته برای برندسازی، بازارسازی و کمک به صادرکنندگان در کشورهایی مانند روسیه وآسیای جنو بشرق شرکت گسترش تجارت برنا را با عضویت دو بانک دیگر برای پشتیبانی تشکیل داده‌ایم.

شهیدزاده افزود: در بانک کشاورزی هم از منابع داخلی و هم منابعی که از صندوق توسعه ملی می‌گیریم،  می‌توانیم در اختیار صادرکنندگان پسته بگذاریم.

وی با اشاره به حمایت از صادرات محصول خرما تصریح کرد: استان کرمان ظرفیت زیادی در صادرات خرما دارد و ساز و کاری برای توانمندسازی بخش صادارت آن دارد.

مدیرعامل بانک کشاورزی کشور با اشاره به حمایت از صادرات محصول خرما گفت: استان کرمان ظرفیت زیادی در صادرات خرما دارد و ساز و کاری برای توانمندسازی بخش خصوصی برای صادرات و تکمیل زنجیره تولید پیش‌بینی کرده و می‌کوشیم برای تولید این محصولات گام‌های بلندتری برداریم.

انتهای پیام/ح

افزایش حمایت ها از صادرکنندگان محصولات کشاورزی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار