روستائیان و عشایر، کشاورزان شاغل در بخش کشاورزی ساکن در شهر‌ها، ساکنان و رانندگان حمل بار و مسافر بین‌شهری شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر می‌توانند از مزایای بیمه اجتماعی بهره‌مند شوند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، محمد ابراهیمی مدیر صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر مازندران گفت: روستائیان و عشایر، شاغلان فصلی، زنان خانه‌دار روستایی و عشایری، کشاورزان شاغل در بخش کشاورزی ساکن در شهر‌ها، ساکنان و رانندگان حمل بار و مسافر بین‌شهری شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر با داشتن ۱۸ تا ۵۰ سال سن، می‌توانند عضو این صندوق شوند.


وی افزود:بیمه شدگان می‌توانند از مزایای بیمه اجتماعی شامل بازنشستگی، کارافتادگی کلی، مستمری بازماندگان، نقل و انتقال بیمه‌ای برخوردار شوند.


مدیر صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر مازندران با اشاره به حق بیمه ۱۵ درصدی برای عضویت در صندوق گفت: دولت در پرداخت حق بیمه به مشمولین عضویت در صندوق، یارانه ۱۰ درصدی پرداخت می‌کند و افراد بیمه شده تنها ۵ درصد حق بیمه پرداخت می‌کنند.


ابراهیمی حق بیمه یک‌ساله، برای کلیه مشمولان صندوق در سال ۹۶ را از ۲۱۰ هزار تومان تا ۴۸۰ هزار تومان بیان کرد و افزود: افراد با داشتن ۷۰ سال سن و پرداخت ۱۰ سال حق بیمه، می‌توانند بازنشسته شوند.


وی گفت: استان مازندران دارای ۴۶۱ هزار نفر جامعه هدف بیمه روستاییان و عشایر است که تاکنون ۷۲ هزارنفر بیمه شدند.


انتهای پیام/آ


روستاییان و عشایر مازندران زیر پوشش بیمه اجتماعی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.