رئیس جهاد کشاورزی استان کرمان گفت:۱۱۴ طرح آب و خاک، دامپروری ، تولیدات گیاهی و صنایع تبدیلی و تکمیلی در هفته دولت در استان کرمان افتتاح می شود.

114پروژه کشاورزی کرمان را سبزتر می کندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ، عباس سعیدی رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان گفت : در هفته دولت ۱۱۴ طرح با ایجاد ۹۵۵ شغل و اعتبار بیش از ۷۱۴ میلیارد ریال در استان کرمان افتتاح می شود.

وی افزود: ۶۹ طرح آب و خاک، ۱۳ طرح دامپروری، ۱۷ پروژه صنایع تبدیلی و تکمیلی، ۱۲ پروژه تولیدات گیاهی و۳ طرح شیلات به بهره‌برداری می‌رسند.

سعیدی گفت: در طرح های آب و خاک، ۴۱ طرح آبیاری تحت فشار ،چهار باب استخر ذخیره، ۱۲ طرح انقال آب، ۸طرح مرمت قنات ، اجرای سه طرح برق‌رسانی مربوط به آبیاری تحت فشار و زهکشی اراضی احمدآباد انار است .

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان از ارائه تسهیلات به کشاورزان خبر داد و افزود: تسهیلات بانکی در خصوص مکانیزاسیون ،خرید تراکتور ،کمباین، ماشین آلات مورد نیاز گلخانه ها ،تجهیزات دامداری وتجهیزات مرغداری به کشاورزانی که به جهادکشاورزی مراجعه کنند بدون هیچ محدودیتی ارائه می‌شود.

سعیدی همچنین گفت: به کسانی که جهت دریافت تسهیلات برای آبیاری تحت فشار، موضعی ،زیر سطحی و زیر سطحی کم فشار به جهاد کشاورزی مراجعه کنند ۷ میلیون تومان تسهیلات بلاعوض داده می‌شود.

وی افزود:کارخانه شیر خشک در استان کرمان راه اندازی شده است که با ظرفیت ۳۰ هزار تن اولین کارخانه با این ظرفیت در کشور است.

وی به اقدامات جهاد کشاورزی در سطح استان اشاره کرد و افزود:سعی می کنیم به دلیل تبخیر بالا آبیاری بارانی را در استان جمع آوری کرده و دیگر تسهیلاتی برای آبیاری بارانی در اختیار کشاورزان قرار ندهیم همچنین کاشت گیاهان با مصرف آب بالا را حذف کردیم.

انتهای پیام/ح

کرمان به کارگاهی سرسبزاز پروژه های کشاورزی تبدیل شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.