جشنواره جابر نماد همکاری و همراهی و بر اقتصاد مقاومتی دانش بنیان استوار است و جوانه‌هایی را که در دستان دانش آموزان امروز شکل گرفته بارور می‌کند.

جشنواره جابر حرکت از سمت حافظه پروری به سمت خلاقیت استبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد؛ رضوان حکیم زاده معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش در آیین افتتاحیه ششمین جشنواره ملی جابر بن حیان گفت: امیدواریم این فرصت پژوهش و خلاقیت برای دانش آموزان ابتدایی پایدار بماند.


وی افزود: آموزش و پرورش مثل کشور کوچکی است که ۳۹ میلیون دانش اموز و بیش از یک میلیون فرهنگی بازنشسته دارد و تمام تلاش ما این است که فاصله بین مطالبات با نظام آموزشی به حداقل ممکن کاهش یابد.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش با اشاره به رشد ۸ درصدی مربیان و دانش اموزان شرکت کننده در این جشنواره گفت: جشنواره جابر بن حیان دقیقا در مسیری است که قرآن ما را به آن دعوت کرده است و بنا بر قول قرآن کسانی که اهل تفکر و تعقل و خردورزی هستند از آن بهره خواهند گرفت.

حکیم زاده افزود: این جشنواره نماد همکاری و همراهی و بر اقتصاد مقاومتی دانش بنیان استوار است. جوانه‌هایی را که در دستان دانش آموزان امروز شکل گرفته بارور می‌کند.

وی گفت: این جشنواره حرکتی است از حافظه پروری به خلاقیت که متاسفانه با چالش‌هایی از جمله تجملی شدن و توجه به حاشیه روبروست. امیدواریم این چالش‌ها فرصت پژوهش و خلاقیت را از دانش اموزان ما نگیرد چرا که ساخته دست کودکان هر چقدر اصلی و ساده ارزشمند است.

انتهای پیام//ف.ج
 

آغاز ششمین جشنواره ملی جابر بن حیان در مشهد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.