رئیس سابق بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: استعدادسنجی‌ در نظام آموزشی‌ کمتر مورد توجه قرار گرفته است در حالی که این امر می‌تواند اثرات مثبت بسیاری داشته باشد.

کمرنگ‌ بودن استعدادسنجی‌ در نظام آموزشی کشوربه گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حجت‌الاسلام و المسلمین‌ رحیمیان‌ رئیس سابق بنیاد شهید و امور ایثارگران‌ در پنجمین کنگره‌ فرهنگیان سراسر کشور که امروز در مجتمع آدینه تهران برگزار شد، اظهار کرد: نظام اسلامی به اندازه‌ای در یک کشور شکل می‌گیرد که فرهنگ اسلامی در آن حاکم باشد‌ و برای این مسئله نیاز به آموزش و پرورش داریم‌.

وی افزود: در بعد آموزش‌ مسئله‌ای که کمتر مورد توجه قرار گرفته احکام‌ پنج گانه در موضوعات مختلف بوده که علم نیز از این قاعده مستثنی‌ نیست‌ و باید در نظام آموزشی و محتوای مطالب‌ آموزش و پرورش به آن توجه شود.

رئیس سابق بنیاد شهید و امور ایثارگران، تصریح کرد: باید علوم واجب برای تحصیل‌ در نظر گرفته شود و بدون برنامه‌ریزی‌ برای گسترش آن تلاش نکنیم‌ که چنین شرایطی موجب شده تا جامعه ایرانی‌ تقویت نشود.

باید‌ها و نبایدها‌ برای دانش‌آموزان در مدارس تعریف نشده است

حجت‌الاسلام و المسلمین‌ رحیمیان‌ با اشاره به اینکه استعدادسنجی‌ در نظام آموزشی کشور کمتر مورد توجه بوده است، اظهار کرد: باید این مسئله از اواخر دبستان یا اوایل دوره دبیرستان در نظام آموزشی کشور شکل گیرد‌ که می‌تواند نتایج بسیار ارزشمندی داشته باشد.

رئیس سابق بنیاد شهید و امور ایثارگران عنوان کرد: همه باید‌ها و نبایدها‌ برای دانش‌آموزان تعریف نشده و فردی که به سن تکلیف می‌رسد اطلاعات کافی در این زمینه ندارد، به عنوان مثال نظرسنجی‌‌ در یک دبیرستان انجام شد که بر اساس آن 90 درصد دانش‌آموزان نمی‌دانستند تقلید به چه معنا است، بنابراین باید چنین مسائلی‌ با گستردگی‌ بیشتر در نظام آموزشی مورد توجه باشد تا دانش‌آموزان آگاهی لازم را کسب کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۹ ۰۲ شهريور ۱۳۹۶
مخصوصا خداقوت به شما
آخرین اخبار