رئیس جمعیت هلال احمر کشور گفت : در سه سال اخیر ۱۰ بالگرد به مجموعه اورژانس هوایی هلال احمر افزوده شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛ سید امیر محسن ضیایی رئیس جمعیت هلال احمر کشور در شورای اداری استان سمنان که با حضور وزیر دادگستری در سالن باران سرخه برگزار شد، ضمن ارائه گزارشی از عملکرد هلال احمر در سطح کشور و استان سمنان، گفت : باید در حوزه آگاهی رسانی، پیشگیری و آموزش در کشور به گونه ای عمل شود که نیازی به خدمات هلال احمر و سایر دستگاه های امدادی نداشته باشیم.

رئیس جمعیت هلال احمر کشور با تاکید بر اینکه جمعیت هلال احمر طی سال های اخیر، تقویت خوبی شد، افزود : یکی از مهمترین بخش‌های این برنامه تقویت پوشش امداد هوایی کشور بود و نتیجه کلی آن این بود که هلال احمر بتواند تمام کشور را تحت پوشش اورژانس هوایی قرار دهد و خوشبختانه امروز به این هدف نزدیک هستیم.

وی یکی از پروژه های مهم هلال احمر در راستای تقویت امداد هوایی را افتتاح پایگاه اورژانس هوایی در سمنان ذکر کرد که می تواند پایلوت خوبی برای پایتخت و استان های مرکزی و شمالی کشور در مقوله امداد هوایی باشد و تصریح کرد : این طرح هم اکنون در حال ارائه خدمات به سراسر کشور است و توانسته کمک بسیار خوبی به مقوله کاهش زمان پاسخگویی به استمداد مردم و هموطنان کند.

ضیایی اظهار داشت : ۱۰ فروند بالگرد امدادی در دو سال اخیر به مجموعه اورژانس هوایی کشور افزوده شده است که بزرگترین ناوگان بالگرد غیرنظامی کشور محسوب می شود.

رئیس جمعیت هلال احمر کشور بیان کرد: راه اندازی نیروی واکنش سریع برای پاسخگویی بهتر به موارد بحرانی و همچنین کاهش مدت زمان رسیدگی به بحران ها از دیگر اقداماتی بود که در سال های اخیر توسط جمعیت هلال احمر کشور صورت گرفت.


وی افزود: نیروهای واکنش سریع، افرادی بسیار زبده هستند که از ابتدای سال۹۶ در برخی عملیات امداد و نجات در سطح کشور به کار گرفته می شوند و تمام آموزش های لازم را برای پاسخ به سوانح دریافت کرده اند و در تمامی مراکز استان ها به طور ۲۴ ساعته مستقر هستند و ما امیدواریم بتوانیم تا پایان سالجاری نیروهای واکنش سریع را در تمامی شهرستان های کشور که نمایندگی هلال احمر در آنها فعالیت دارد، مستقر کنیم.


انتهای پیام / ذ


راه اندازی نیروی واکنش سریع تا پایان سالجاری در تمام کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار