مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان رضوی از خدمات رسانی به ۱۲۲ روستای این شهرستان خبر داد

90درصد جمعیت روستایی قوچان از خدمات آب شرب بهره مند می‌شوندبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد؛  محمد دانشگر با اشاره به وسعت و پراکندگی روستا‌های شهرستان قوچان گفت: در حال حاضر شهرستان قوچان ۱۸۳ روستا دارد که از این تعداد ۱۲۲ روستا با جمعیتی بالغ بر ۱۶۵ هزار نفر تحت پوشش اداره آب و فاصلاب روستایی قرار دارند.


وی افزود: از نظر ظاهری شهرستان قوچان با توجه به موقعیت جغرافیایی شهرستان و متوسط بارندگی بالاتر ازسطح استان شرایط خوبی دارد، ولی ذخیره‌های آب سفره‌های زیر زمینی در سطح این شهرستان کم است و بیشتر منابع آبی ما سطحی و متاثر خشکسالی به خصوص در فصل تابستان هستند.

دانشگر گفت:: متاسفانه روستاییان همزمان آب شرب را در مصارف کشاورزی و دامی استفاده کرده و خود مشترکین نیز الگوی مصرف را رعایت نمی‌کنند و مسائل ذکر شده موجب بحران آب می‌شود.

وی در ادامه گفت:: باتمام کمبود‌هایی که در حوزه آبرسانی داشته و داریم متوسط مصرف کنتور مشترکین ۳۰۷ لیتر برای هر نفر است و این در حالیست که استاندارد الگوی مصرف آب ۱۵ لیتر به میزان ۱۵۰ لیتر برای هر نفر می‌باشد و قطعا ما با این روند دچار کمبود آب می‌شویم.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر به ۱۰ روستای شهرستان قوچان با تانکر آبرسانی می‌شود از مردم قوچان خواست برای جلوگیری از کمبود آب، درست مصرف کنند.


مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان رضوی در ادامه از پروژه این اداره در هفته دولت در شهرستان قوچان خبر داد و گفت: امسال از محل اعتبارات ملی و استانی ۲۰ پروژه را با اعتبار بالغ بر ۸ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان در حوزه شهرستان تعریف کرده ایم.

وی افزود: ما سه هدف را از اجرای این پروژه‌ها در شهرستان داریم و آن رفع، اصلاح و بازسازی شبکه‌های آبی جهت جلوگیری از هدر رفت آب است.

دانشگر خدمات ارائه شده برای شهرستان را مثبت ارزیابی کرد و گفت:: دو پروژه را در شهرستان به بهره برداری خواهیم رساند که یک مورد آن پروژه نسیم آباد است. اعتبار این پروژه را سال گذشته از محل صندوق اعتبارات استانی اخذ کرده ایم و امید است مشکل کمبود آب با حفر چاه در حاشیه شهر قوچان سه روستای اکبر آباد، نسیم آباد و عسگریه حل شود و همچنین پروژه بعدی، آبرسانی به روستای اینچه خواهد بود.
 

انتهای پیام // ح. خ.


 


۲۰ پروژه با اعتبار بالغ بر ۸ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان در قوچان تعریف شده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۹ ۰۴ شهريور ۱۳۹۶
سلام خدمت شما عزيزان
روستای آبشور با کمبود آب مواجه هست با وجود جیره بندی آب به خانه های بالادست اصلا آب نميرسد.
لطفا به اطلاع مسئولین شهر قوچان برسانید که برای سالهای آینده یک فکر اساسی بیندیشند واقعا مردم روستا به ویژه سمت بالایی خیلی اذیت میشوند